Szerző: Hlács Ferenc

2014. augusztus 21. 14:41:00

Szinte csak online vásárolunk játékot PC-re

Egyre több PC-s játékos választja a letöltést az egyes címek fizikai másolatának megvásárlása helyett. A DFC Intelligence kutatása szerint a letöltések a tavalyi év folyamán a játékvásárlások nem kevesebb mint 92 százalékát tették ki. A konzolok esetében ez az érték növekszik ugyan, de még mindig alig 20 százalék környékén mozog.

Valószínűleg senkit nem ér hidegzuhanyként, hogy a PC-s játékeladások túlnyomó része mára nem a fizikai lemezekből, hanem a letöltésekből származik. A letöltések aránya ugyanakkor mégiscsak megdöbbentő lehet, a DFC Intelligence elemzőcég szerint ugyanis 2013-ban az eladások nem kevesebb mint 92 százaléka zajlott ilyen formában - ez az érték pedig a jövőben valószínűleg tovább növekszik majd.

Ez részben a kizárólag letöltéssel elérhető címeknek köszönhető, mint például a népszerű Dota 2, vagy Day Z, de több nagy kiadó adatai alapján is eltörpül a fizikai másolatot vásárlók száma letöltőké mellett: a Starbreeze szerint például a népszerű FPS, a Payday 2 tavaly augusztusi megjelenését követő első hónapban az 1,58 millió eladott példány mintegy 80 százalékát tették ki a letöltések - igaz ebben a PC-s verziók mellett a konzolokra letöltött példányok is benne vannak.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

Ez igen gyors növekedést jelent, hiszen 2010-ben az NPD elemzői még 48 százalékra tették az ilyen online vásárlások arányát. A gyarapodás egyik okát vélhetően az ingyenes címek, különösen a MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) típusú játékok jelentik, mint a népszerű League of Legends vagy a már említett Dota 2 - nem arról van szó ugyanakkor, hogy ezek a játékok ne termelnének bevételt, azokban ugyanis a játékosok mikrotranzakciókkal vásárolhatnak a különböző kiegészítőket. A DFC szerint áprilisban többek között ennek a két játéknak volt köszönhető, hogy hosszú ideje először a PC-s játékpiac bevétele megelőzte a konzolosokét, noha az Xbox One és a PlayStation 4 megjelenésével kérdéses, hogy ez meddig marad így. A DFC januári becslései szerint mindenesetre a PC-s játékok piaca idén világszerte nagyjából 25 milliárd dolláros bevételt termel majd.

A konzolok esetében egyébként még korántsem tolódott el ennyire a piac a letöltések felé, ott az online megvásárolt címek az összes eladásnak mindössze kevesebb mint 20 százalékát teszik ki, és ez az elemzők várakozásai szerint még 2018-ban is legfeljebb 50 százalék környékénél jár majd. Az EA júliusban például 10-15 százalékos arányról számolt be a letöltéseket illetően.

a címlapról