Szerző: Gálffy Csaba

2014. július 1. 11:30

Mobilapp-fejlesztőknek ad hirdetést a Twitter

Új reklámfelületet vezet be felületein a Twitter, a hirdetésekből immár közvetlenül lehet vásárolni vagy alkalmazást telepíteni. A két fő célpiac az appfejlesztők és az ekereskedelem lesz.

Új funkciókkal ruházza fel hirdetési platformját a Twitter, immár élesben is működnek az alkalmazás telepítésére illetve vásárlásra ösztönző új reklámformák. A fizetett tweetekhez ezentúl alkalmazás köthető, amely (ha telepítve van) közvetlenül a hirdetés felületéről megnyitható, vagy (ha még nincs letöltve) a platform alkalmazásboltjához irányítja a felhasználót. Az appok hirdetésén túl az új reklámfelületről közvetlenül indítható vásárlás is, amennyiben ezt a hirdetett alkalmazás (például a Fancy) támogatja.

Az új, közvetlenül cselekvésre (telepítésre, app indításra, vásárlásra) mutató hirdetéseket év elején jelentette be a Twitter, április óta pedig néhány partnerrel teszteli is a szolgáltatás. A pilot program során hibákat javítottak és felparaméterezték a rendszert, így például megszületett az árazási modell is. Eszerint a Twitter egy úgynevezett CPAC (cost-per-app-click) modellt használ, a hirdető csak a megnyitott alkalmazás (vagy alkalmazásbolt) után fizet, és csak akkor, ha a megnyitás a Twitter felületéről történik.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az új hirdetési felületet startupoknak, mobilapp-fejlesztőknek ajánlja a Twitter, a reklámok országra, hashtag-re és platformra (iOS vagy Android) célozhatóak. Ezzel (állítja a Twitter) elérhetőek azok a felhasználók, akik a mobiltelefonjukat aktívan használják, adott hashtagek használatával pedig kifejezték érdeklődésüket egy adott téma iránt. A beharangozó videó szerint a tesztidőszakban a Spotify különböző országokban különböző előadókra célzott hirdetéseket, a cég a szokásos költség/letöltés arány alatt tudott alkalmazástelepítéseket elérni.

A cég bejelentése szerint MoPub nevű hirdetési platformja már több, mint egymilliárd iOS és Android felhasználót ér el havonta, ami már jelentős, a Facebook vagy a Google Search használatai adataival összemérhető nagyságrend. Az új felületek nem csak a Twitter mobilalkalmazásában, hanem a MoPub hirdetési platform más kimenetein is elérhetőek lesznek, így független appokban is találkozhatunk az új formával.

01:29
 

Introducing mobile app promotion on Twitter

Még több videó

A Twitter hosszabb ideje igyekszik monetizálni ezt a mobilos felhasználói bázist, egyelőre kevés sikerrel. Úgy tűnik, most rátaláltak egy fontos piaci résre, a mobilappok piacon rendkívül kiélezett verseny folyik, az egyes alkalmazásboltokban nagyon nehéz kiemelést kapni (és az is csak ideiglenes lökést ad), az új hirdetési platform így jó eszköz lehet az app-telepítéseket célzó kampányokhoz. Hasonló hirdetési felület elérhető a Facebook és a Google felületein is, az eltérő árazási modell és a némileg eltérő felhasználói csoport miatt azonban érdemes lehet a Twittert is kipróbálni. A másik terület, ahol az új hirdetési forma érdekes lehet, az e-kereskedelem. Hirdetésben ugyanis a kereskedő közvetlenül reklámozhatja a terméket, amennyiben pedig az app telepítve van, azonnal meg is nyitható, kosárba is tehető az adott termék és csak a fizetés marad utolsó lépésként.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról