Lehúzza a rolót a Twitter Music
Leállítja zenei szolgáltatását a Twitter, miután az nem felelt meg a vállalat hozzá fűzött várakozásainak. A #Music-hoz tartozó iOS alkalmazást már törölték is az App Store-ból, a vállalat ugyanakkor nem zárta ki, hogy később újra próbálkozik a területen.
Bezárja kapuit a Twitter #Music nevű zenei szolgáltatása, miután nagyjából egy éves működése alatt nem sikerült megfelelő felhasználói bázist felépítenie. A hozzá tartozó appot a vállalat már törölte az iOS alkalmazásboltjából, április 18-án pedig végleg lehúzza a rolót, így a már telepített példányok sem működnek majd tovább.
A szolgáltatást a Twitter által 2012-ben felvásárolt We Are Hunted névre hallgató zenei kereső csapata segítségével hozták létre tavaly áprilisban. A cég eredetileg online adatbázisok alapján határozta meg, hogy az emberek éppen mit hallgatnak, majd ezek alapján személyre szabott ajánlásokat készített - a közösségi oldal is ezt a tapasztalatot akarta kamatoztatni. A #Music egy újfajta megközelítést alkalmazott, javaslatait arra építette, hogy az adott felhasználók körében mennyire felkapottak az egyes előadók. A felület ráadásul Spotify, Rdio, iTunes Radio és Vine integrációval is kiegészült, amelyek éppen legnépszerűbb tartalmait külön zenei hírfolyamban jelenítette meg.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A próbálkozás eredetileg ígéretesnek tűnt, még az App Store top 200-as listájába sem sikerült bekerülnie, többek között a rosszul megtervezett felhasználói felület és a sok, jórészt már bevált alternatív alkalmazás miatt. Az app befulladására tehát egy ideje már számítani lehetett, főleg miután az iOS app fejlesztését már hónapokkal ezelőtt leállították - úgy látszik olyan versenyzők mellett, mint az Apple a Google vagy a már említett Spotify, a vállalat elgondolása kevésnek bizonyult. A Twitter szerint ugyanakkor ezzel nem búcsúznak el végleg a zenei szolgáltatásoktól, és folytatják a kísérletezést a területen.
A közösségi oldal a #Music bezárásával párhuzamosan egy új funkció tesztüzemét is megkezdte, amely egyelőre csak maroknyi felhasználó számára érhető el: a vállalat számlálót helyez az egyes tweetek alá, így látható lesz, hogy azokat hányan olvasták el. A Twitter így valószínűleg minél aktívabb tweetelésre próbál ösztönözni, arra építve, hogy az emberek aktívabbak lesznek majd, ha látják, hogy posztjaik mennyire népszerűek - bár kevés olvasó esetén ez akár ellentétes hatást is kiválthat.