Szerző: Dojcsák Dániel

2013. április 15. 13:23

Belép a zenei piacra a Twitter

Már biztossá vált, hogy a Twitter egy közösségi zenei szolgáltatást indít a felületén. Ugyan az első pletykák szerint már múlt pénteken startolnia kellett volna a #music felületnek, de egyelőre csak közvetlen és közvetett utalásokat találunk arra vonatkozóan, hogy a Twitter egy integrált zenei platformot hoz létre.

A Twitter weboldalának kódjából a napokban szakértők kihámoztak néhány érdekes információt. Az első, hogy már létezik egy music.twitter.com domain, ahonnan kiderül, hogy a hivatalos név a Twitterre jellemző jelölés, a kettőskereszt és a music szavakból áll majd. Az is sejthető, hogy lesz webes interfész és különálló mobilos app is, amin keresztül streamelni is lehet majd a különböző zenei szolgáltatóktól. Az integrációban úgy tűnik, részt vesz minden nagyobb szereplő, a Spotify mellett a Rdio, iTunes, Soundcloud, a Vevo és a YouTube is a partnerek között van. Részletekről azonban nem beszél senki, az amerikai techlapok megkeresését kikerülik a zenei szolgáltatók és a Twitter is. Sőt, a korábban elérhető oldal, aminek forráskódjából ezek a részletek is kiderültek, megváltozott, immár csak egy csupasz kód látszik kívülről.

A kódban korábban turkáló szemfülesek számára vált nyilvánvalóvá az is, hogy lesz lejátszás gomb, ami a Twitter felületén belül lesz elérhető, opcionálisan kikapcsolható módon. Nagyjából arra lehet számítani, hogy a Twitter a szöveges és képi üzenetek megjelenítése mellett egy aggregált, webes zenelejátszót épít termékébe. A tartalmat erősítik majd előadói információk, életrajzok, listák, illetve a zenehallgatás közben a számokat magukban foglaló twittek írásának lehetősége.

Lehetőség lesz a zenéket közvetlenül a felületről megvásárolni, illetve a közönség-előadó kapcsolatot erősíti majd, hogy a zenékhez párosítva megjelennek majd az előadói Twitter-fiókok is, természetesen hitelesítve. Magyarországon közepesen gyenge figyelem irányul a Twitterre, a közélet nem ott zajlik, de az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, illetve Japánban és több más ázsiai országban is internetes közműként kiemelt médium a Twitter, így kézenfekvő, hogy a hírek és a tévés tartalomszolgáltatás mellett a zenei életet is kiszolgálja.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A termék bizonyára készen áll, a Twitter és a zenei szolgáltatók a maximális figyelem mellett szeretnék azt beindítani. A Twitter belépése erre a piacra biztos, főleg azután, hogy felvásárolta a “We Are Hunted” nevű zenei keresőt, ami az online elérhető adatbázisokból igyekszik azonosítani, hogy mit hallgatnak épp az emberek világszerte, s ebből készít személyreszabott ajánlásokat. A felvásárlás híre először tavaly reppent fel, de csak múlt héten vált hivatalossá. Ekkor a We Are Hunted képviselői azt írták, hogy ‘“a Twitter és a zene jól működnek együtt. Eddig az előadók arra használták a Twittert, hogy kapcsolatba kerüljenek a rajongókkal, az emberek pedig arra, hogy új zenéket ismerjenek meg. Most pedig alig várjuk, hogy megmutassuk mit hoztunk össze a Twitterrel együtt".

A We Are Hunted ezzel együtt be is zárta kapuit, a felvásárlás teljes integrációt jelent. A zenei kereső ezentúl a Twitter részeként üzemel tovább, s biztos, hogy az integráció a streaming szolgáltatókkal kétirányú lesz, vagyis nem csak Twitteren jelenhet meg például a Spotify lejátszója, de a Spotify alkalmazások közt eddig is jelenlévő We Are Hunted helyét is átveheti a Twiter és ki is egészítheti a funkcionalitást. A szolgáltatás bármelyik pillanatban startolhat, érdemes figyelni magát a Twitter felületét, illetve a hivatalos blogokat.

a címlapról