Szerző: Gálffy Csaba

2013. július 19. 12:11

Mobil hirdetések kannibalizálják a Google-t

Folyamatosan zsugorodik a kattintások átlagára a Google-nél, szerencsére ezt ellensúlyozza a kattintások számának növekedése. Apróra zsugorodott, ám továbbra is veszteséges a Motorola.

Nem felelt meg az elemzői várakozásoknak a Google negyedéves pénzügyi eredménye. Ugyan a keresőóriás egészségesen növekvő bevételt és profitot mutatott fel, a befektetők célszámait nem sikerült elérni. A negyedéves forgalom 19 százalékkal 14,1 milliárd dollárra nőtt, a profit pedig 16 százalékkal 3,23 milliárdra emelkedett.

Mobilos eltolódás

A Google messze legfontosabb mutatója, a kattintások átlagos ára (cost per click) 6 százalékkal esett a negyedév során, az elemzők csak 3 százalékos visszaesést vártak. Ezt némileg ellensúlyozta, hogy a fizetett kattintások száma viszont 23 százalékkal nőtt, így összességében a hirdetési bevétel is szépen emelkedni tudott. A keresőóriásnak továbbra is problémát okoz a mobilos hirdetések alacsonyabb ára, felmérések szerint a mobiloldalon kiszolgált hirdetések mintegy 40 százalékkal olcsóbbak, a felhasználók böngészési szokásainak változásával pedig egyre nagyobb a mobilon töltött idő részaránya.

A Google ettől függetlenül nincs rossz pozícióban, a mobilos keresés piacát magabiztosan, még az asztali kereséseknél is magasabb arányban dominálja, a helyfüggő és egyéb, mobilspecifikus hirdetések felívelésével pedig ez igen jövedelmezővé válhat. A PC-s hirdetések mobil általi kannibalizációja ellen a Google már februárban lépett, akkor jelentette be, hogy megszűnik a platformok közötti különbségtétel az AdWords kampányokban, nem lehet csupán PC-re vagy mobilra korlátozni a hirdetések megjelenítését. A hamarosan élesedő új rendszer kétélű, hatása kiszámíthatlatlan: egyrészt erodálhatja a PC-s hirdetések magasabb árát, de fel is húzhatja a mobilos hirdetéseket a PC-s szintre. A lépés eredménye már a következő negyedéves jelentésben láthatóvá válik.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Google platformjai továbbra is lendületesen menetelnek. A Chrome-nak 750 millió aktív felhasználója van és naponta másfél millió androidos eszközt aktiválnak a vevők. A Play Store-ból mintegy 50 milliárd alkalmazást töltöttek már le (ezt a számot valamikor májusban érte el az Apple App Store), a fejlesztőknek pedig idén már többet fizettek ki, mint az egész tavalyi évben.

Néhány millió telefon

A Google-leány Motorola bevétele a negyedév során egymilliárd dollárt tett ki, szemben az előző év hasonló időszakában elért 843 millió dollárral, tavaly is, emellett 200 millió dollár veszteséget könyvelt el. A leányvállalat egyébként a folyamatos átszervezéseknek köszönhetően folyamatosan veszteséges, az elmúlt három negyedévben összesen mintegy egymilliárd dollár szivárgott el. Partick Pichette, a Google pénzügyi vezetője szerint a set-top boxos részleg eladásával és a leépítésekkel nagyon hatékonnyá vált a Motorola. Ezt támasztja alá, hogy a gyártónál csak 4599 ember dolgozik - három hónapja (a Home üzletággal együtt) még 15152 alkalmazottja volt.

Texasban készül már az első Moto X - tweetelte a Motorola.

A Google eladási adatokat nem tett közzé, így nem tudni, hogy hány Motorola telefon fogyott el a negyedév során. A HWSW becslése szerint 200-330 dolláros átlagos eladási árral mintegy 3-5 millió Motorola fogyhatott. A telefongyártó részleg várhatóan a következő hetekben mutatja be első, teljesen a Google irányítása alatt készült telefonját, a Moto Phone X kódnéven érkező modell az értesülések szerint nem specifikációival, hanem egyedi felhasználói élményével fog majd hódítani - jelentsen ez bármit. A Moto X gyártása egyébként a héten már beindult a cég texasi üzemében, a készülék kiskereskedelmi forgalomban is hamarosan megjelenik.

A tőzsde zárása után közzétett pénzügyi jelentésre a befektetők gyorsan reagáltak, a zárás utáni kereskedésben a Google részvényárfolyama több mint 4 százalékot esett, ezzel visszakerült a 900 dolláros határ alá.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.