Szerző: Gálffy Csaba

2013. július 19. 12:11

Mobil hirdetések kannibalizálják a Google-t

Folyamatosan zsugorodik a kattintások átlagára a Google-nél, szerencsére ezt ellensúlyozza a kattintások számának növekedése. Apróra zsugorodott, ám továbbra is veszteséges a Motorola.

Nem felelt meg az elemzői várakozásoknak a Google negyedéves pénzügyi eredménye. Ugyan a keresőóriás egészségesen növekvő bevételt és profitot mutatott fel, a befektetők célszámait nem sikerült elérni. A negyedéves forgalom 19 százalékkal 14,1 milliárd dollárra nőtt, a profit pedig 16 százalékkal 3,23 milliárdra emelkedett.

Mobilos eltolódás

A Google messze legfontosabb mutatója, a kattintások átlagos ára (cost per click) 6 százalékkal esett a negyedév során, az elemzők csak 3 százalékos visszaesést vártak. Ezt némileg ellensúlyozta, hogy a fizetett kattintások száma viszont 23 százalékkal nőtt, így összességében a hirdetési bevétel is szépen emelkedni tudott. A keresőóriásnak továbbra is problémát okoz a mobilos hirdetések alacsonyabb ára, felmérések szerint a mobiloldalon kiszolgált hirdetések mintegy 40 százalékkal olcsóbbak, a felhasználók böngészési szokásainak változásával pedig egyre nagyobb a mobilon töltött idő részaránya.

A Google ettől függetlenül nincs rossz pozícióban, a mobilos keresés piacát magabiztosan, még az asztali kereséseknél is magasabb arányban dominálja, a helyfüggő és egyéb, mobilspecifikus hirdetések felívelésével pedig ez igen jövedelmezővé válhat. A PC-s hirdetések mobil általi kannibalizációja ellen a Google már februárban lépett, akkor jelentette be, hogy megszűnik a platformok közötti különbségtétel az AdWords kampányokban, nem lehet csupán PC-re vagy mobilra korlátozni a hirdetések megjelenítését. A hamarosan élesedő új rendszer kétélű, hatása kiszámíthatlatlan: egyrészt erodálhatja a PC-s hirdetések magasabb árát, de fel is húzhatja a mobilos hirdetéseket a PC-s szintre. A lépés eredménye már a következő negyedéves jelentésben láthatóvá válik.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Google platformjai továbbra is lendületesen menetelnek. A Chrome-nak 750 millió aktív felhasználója van és naponta másfél millió androidos eszközt aktiválnak a vevők. A Play Store-ból mintegy 50 milliárd alkalmazást töltöttek már le (ezt a számot valamikor májusban érte el az Apple App Store), a fejlesztőknek pedig idén már többet fizettek ki, mint az egész tavalyi évben.

Néhány millió telefon

A Google-leány Motorola bevétele a negyedév során egymilliárd dollárt tett ki, szemben az előző év hasonló időszakában elért 843 millió dollárral, tavaly is, emellett 200 millió dollár veszteséget könyvelt el. A leányvállalat egyébként a folyamatos átszervezéseknek köszönhetően folyamatosan veszteséges, az elmúlt három negyedévben összesen mintegy egymilliárd dollár szivárgott el. Partick Pichette, a Google pénzügyi vezetője szerint a set-top boxos részleg eladásával és a leépítésekkel nagyon hatékonnyá vált a Motorola. Ezt támasztja alá, hogy a gyártónál csak 4599 ember dolgozik - három hónapja (a Home üzletággal együtt) még 15152 alkalmazottja volt.

Texasban készül már az első Moto X - tweetelte a Motorola.

A Google eladási adatokat nem tett közzé, így nem tudni, hogy hány Motorola telefon fogyott el a negyedév során. A HWSW becslése szerint 200-330 dolláros átlagos eladási árral mintegy 3-5 millió Motorola fogyhatott. A telefongyártó részleg várhatóan a következő hetekben mutatja be első, teljesen a Google irányítása alatt készült telefonját, a Moto Phone X kódnéven érkező modell az értesülések szerint nem specifikációival, hanem egyedi felhasználói élményével fog majd hódítani - jelentsen ez bármit. A Moto X gyártása egyébként a héten már beindult a cég texasi üzemében, a készülék kiskereskedelmi forgalomban is hamarosan megjelenik.

A tőzsde zárása után közzétett pénzügyi jelentésre a befektetők gyorsan reagáltak, a zárás utáni kereskedésben a Google részvényárfolyama több mint 4 százalékot esett, ezzel visszakerült a 900 dolláros határ alá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról