Szerző: Dojcsák Dániel

2013. február 7. 12:08

Vége az olcsó mobilos hirdetéseknek a Google-nél

A Google felszámolja a mobil és asztali web közti különbséget a hirdetési rendszerében is. Hamarosan az is mobilos hirdető lesz, aki eredetileg nem akart az lenni. A Google szerint fejlesztés, egyes szakmai vélemények szerint visszalépés.

A Google bejelentette, hogy néhány hónapon belül az AdWords egy fejlesztésen esik át, hogy jobban megfeleljen a világnak, ahol az emberek egyre inkább a mobil eszközeiket használják. A változtatásokról ugyan már most részletesen beszámolnak, de élesben csak az év közepén indul el a mobilos és az asztali web összemosása.

Valójában annyi történik, hogy a Google kivesz a hirdetés célzási rendszerből bizonyos elemeket, de a cég állítása szerint ez mégis forradalmi előrelépés. A búcsúzó célzási szempontok közt van az a lehetőség, hogy konkrét mobiltelefon-típusokra, illetve tabletekre lehessen korlátozni a hirdetések megjelenését. Ennek eredménye, hogy a jövőben nem lehet tisztán mobil kampányt indítani, a hirdetések megjelenhetnek bármilyen felületen.

A web egységes és kész!

A szegmentálás persze megmarad, lehet majd súlyozni, hogy inkább milyen felületen legyen intenzív a hirdetés, az arányokat el lehet tolni mobil, tablet és asztali irányba is, teljesen mobil kampányokat azonban nem lehet majd indítani. Az új verzió élesítésekor a már előre kalibrált kampányok is átalakulnak, tehát nem nyer senki azzal sem, ha jó előre betárazza hirdetéseit a mostani szűrőrendszerrel.

A fordulatra azért van szükség, mert az asztali és a mobilos kulcsszavak átkattintási árai (CPC) között komoly különbség alakult ki, a mobil messze nem hozta a várt eredményeket, ami miatt a tőzsdei befektetők is összevonták szemöldöküket. A kényszerházassággal viszont eltűnik a szakadék, viszonylag gyorsan felhízik a mobilos hirdetői közeg és a növekvő verseny következtében az árak hozzáidomulnak az asztalihoz. Az elemzők becslései szerint az új rendszer bevezetésével legalább három százalékkal növekednek majd az átlagárak, a Google hirdetési bevételei természetesen hasonló mértékben gyarapszanak.

“Ha a Google nem lenne az online hirdetési piacon ennyire erős pozícióban, akkor soha nem tudná ezt meglépni” - mondja a Business Insidernek Richard Zwicky, a marketingszoftvert fejlesztő BlueGlass digitális ügynökség vezetője. A dominancia révén viszont minden további nélkül átmegy a változtatás a piacon, sőt, a többi szereplő is kénytelen lesz követni a Google-t. Maga a riportolás viszont nem változik, a Google szerint a kivett szűrőket leszámítva az interfész változatlan marad.

Új szereplők mobilon

Az eredmény az említett áremelkedésen túl az lesz, hogy számos, főleg kis hirdető első alkalommal válik mobilhirdetővé, ami összességében kedvező a mobilos ökoszisztéma egészének szempontjából. A Google hivatalos állásfoglalása szerint a hirdetők ugyanazokat a riportokat fogják mobilra látni, mint eddig, sőt, még bővül is a repertoár a mobilos konverziók, mint a hívások és app letöltések mérhetőségével, amivel hatékonyabban számolhatóak ki a megtérülési mutatók.

Ott leszel?

Janklovics Péter stand-upol a SYSADMINDAY-en!

Ott leszel? Janklovics Péter stand-upol a SYSADMINDAY-en!

Azok számára, akik eddig is jelen voltak minden platformon, azoknak a változás annyi lesz, hogy a többfelé töredezett kampányok helyébe egy egységes lép. A súlyokat lehet változtatni, illetve lehet játszani a licitekkel is. Ha valaki számára a mobil sokkal fontosabb, akkor egy alacsonyabb alaplicitet állít be és a mobilos kereséseknél feljebb húzza azt. Az eredmény nyilván az lesz, hogy az asztali liciteken nem kerül nyerő pozícióba, nem jelenik majd meg, mobilon pedig igen.

A változtatás egyelőre nem győzte meg teljesen a hirdetői szakmát arról, hogy a mobil hirdetések ROI-számai erősek és érdemes magasabb liciteket oda irányítani, de ennek a küldetésnek ez lehet a célja középtávon. A frissítés valószínűleg párhuzamosan érkezik majd a Universal Analytics rendszer publikus verziójával, ami szintén a platformok közti határok elmosását igyekszik elérni, csak nem a hirdetés, hanem a forgalomanalitika oldalán. A HWSW a Universal Analytics-ről egy átfogó írást közölt az Egyesült Államokból érkező Jesse Nichols, a Google Analytics globális partnerprogram vezetőjének Superweek konferencián tartott előadása alapján.

a címlapról

last minute bug

28

Döcögősen rajtol a Firefox 78

2020. július 3. 10:05

A Mozillának az utolsó utáni pillanatban kiszúrt bugok miatt kellett félbeszakítania a frissítés kiadását.