Vége az olcsó mobilos hirdetéseknek a Google-nél
A Google felszámolja a mobil és asztali web közti különbséget a hirdetési rendszerében is. Hamarosan az is mobilos hirdető lesz, aki eredetileg nem akart az lenni. A Google szerint fejlesztés, egyes szakmai vélemények szerint visszalépés.
A Google bejelentette, hogy néhány hónapon belül az AdWords egy fejlesztésen esik át, hogy jobban megfeleljen a világnak, ahol az emberek egyre inkább a mobil eszközeiket használják. A változtatásokról ugyan már most részletesen beszámolnak, de élesben csak az év közepén indul el a mobilos és az asztali web összemosása.
Valójában annyi történik, hogy a Google kivesz a hirdetés célzási rendszerből bizonyos elemeket, de a cég állítása szerint ez mégis forradalmi előrelépés. A búcsúzó célzási szempontok közt van az a lehetőség, hogy konkrét mobiltelefon-típusokra, illetve tabletekre lehessen korlátozni a hirdetések megjelenését. Ennek eredménye, hogy a jövőben nem lehet tisztán mobil kampányt indítani, a hirdetések megjelenhetnek bármilyen felületen.
A web egységes és kész!
A szegmentálás persze megmarad, lehet majd súlyozni, hogy inkább milyen felületen legyen intenzív a hirdetés, az arányokat el lehet tolni mobil, tablet és asztali irányba is, teljesen mobil kampányokat azonban nem lehet majd indítani. Az új verzió élesítésekor a már előre kalibrált kampányok is átalakulnak, tehát nem nyer senki azzal sem, ha jó előre betárazza hirdetéseit a mostani szűrőrendszerrel.
A fordulatra azért van szükség, mert az asztali és a mobilos kulcsszavak átkattintási árai (CPC) között komoly különbség alakult ki, a mobil messze nem hozta a várt eredményeket, ami miatt a tőzsdei befektetők is összevonták szemöldöküket. A kényszerházassággal viszont eltűnik a szakadék, viszonylag gyorsan felhízik a mobilos hirdetői közeg és a növekvő verseny következtében az árak hozzáidomulnak az asztalihoz. Az elemzők becslései szerint az új rendszer bevezetésével legalább három százalékkal növekednek majd az átlagárak, a Google hirdetési bevételei természetesen hasonló mértékben gyarapszanak.
“Ha a Google nem lenne az online hirdetési piacon ennyire erős pozícióban, akkor soha nem tudná ezt meglépni” - mondja a Business Insidernek Richard Zwicky, a marketingszoftvert fejlesztő BlueGlass digitális ügynökség vezetője. A dominancia révén viszont minden további nélkül átmegy a változtatás a piacon, sőt, a többi szereplő is kénytelen lesz követni a Google-t. Maga a riportolás viszont nem változik, a Google szerint a kivett szűrőket leszámítva az interfész változatlan marad.
Új szereplők mobilon
Az eredmény az említett áremelkedésen túl az lesz, hogy számos, főleg kis hirdető első alkalommal válik mobilhirdetővé, ami összességében kedvező a mobilos ökoszisztéma egészének szempontjából. A Google hivatalos állásfoglalása szerint a hirdetők ugyanazokat a riportokat fogják mobilra látni, mint eddig, sőt, még bővül is a repertoár a mobilos konverziók, mint a hívások és app letöltések mérhetőségével, amivel hatékonyabban számolhatóak ki a megtérülési mutatók.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Azok számára, akik eddig is jelen voltak minden platformon, azoknak a változás annyi lesz, hogy a többfelé töredezett kampányok helyébe egy egységes lép. A súlyokat lehet változtatni, illetve lehet játszani a licitekkel is. Ha valaki számára a mobil sokkal fontosabb, akkor egy alacsonyabb alaplicitet állít be és a mobilos kereséseknél feljebb húzza azt. Az eredmény nyilván az lesz, hogy az asztali liciteken nem kerül nyerő pozícióba, nem jelenik majd meg, mobilon pedig igen.
A változtatás egyelőre nem győzte meg teljesen a hirdetői szakmát arról, hogy a mobil hirdetések ROI-számai erősek és érdemes magasabb liciteket oda irányítani, de ennek a küldetésnek ez lehet a célja középtávon. A frissítés valószínűleg párhuzamosan érkezik majd a Universal Analytics rendszer publikus verziójával, ami szintén a platformok közti határok elmosását igyekszik elérni, csak nem a hirdetés, hanem a forgalomanalitika oldalán. A HWSW a Universal Analytics-ről egy átfogó írást közölt az Egyesült Államokból érkező Jesse Nichols, a Google Analytics globális partnerprogram vezetőjének Superweek konferencián tartott előadása alapján.