Szerző: Koi Tamás

2013. február 20. 15:51

A Huawei eszközei üzemeltethetik a segélyhívó rendszert

Mindeddig példa nélküli eset részeként ma visszalépett az Egységes segélyhívó rendszer tenderének második helyezettje, mely jogorvoslati eljárást kért a tender végeredményére. Ez azt jelenti, hogy a Huawei technológiát szállító M&S nyerheti a Belügyminisztérium tenderét.

Visszalép a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kezdeményezett jogorvoslati eljárástól az Enterprise Group, az Egységes segélyhívó rendszer (112) teljes felújítására vonatkozó tender második helyezettje. Ezzel elhárult az akadály az elől, hogy a tender első helyezettjét, az M&S Informatikai Zrt-t győztesnek hirdessék ki, a projekt határidőre elkészülhet, Magyarország pedig lehívhatja a hozzá igényelt uniós támogatást.

A Belügyminisztérium tavaly ősszel írta ki a közbeszerzési eljárást a belügyi szervek részére szállítandó informatikai-távközlési rendszerre, mintegy 800 millió forint értékben. A tendergyőztes feladataként a teljes 112-es segélyhívó rendszer modernizálását, átalakítást irányozták elő, mellyel a rendszer minden pontján összekapcsolódhat a tavalyi második felében állami kézbe került, készenléti szervek által használt Tetra (EDR) rendszerhez.

A tender tavaly novemberben zárult, négy ajánlattevőtől érkezett rá pályázat, végül hivatalosan a legalacsonyabb megvalósítási értéket kínáló pályázó, a Huawei technológiájára építő M&S nyert. A Siemens rendszerével pályázó Enterprise Group, melyet sokáig a tender favoritjának tartottak, az eredményhirdetés után megtámadta az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ettől a jogorvoslati kérelemtől lépett vissza most a cég.

Az Európai Unió területén 1991 óta működik a 112 segélyhívószám, amely az Európa Tanács szándékai szerint az Unió polgárai számára minden tagállamban azonos elvek alapján biztosítja az egységes kapcsolat-felvételi lehetőségét a segítséget nyújtó készenléti szervekkel. Mára a 112-es hívószám szinte egész Európában az Európa Bizottság direktíváinak megfelelően ingyenesen hívható vezetékes vagy mobil telefonról.


Az Országos Mentőszolgálat Markó utcai központjának diszpécserszolgálata
Fotó: MTI

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A segélyhívásokat ma az Európai Unióban megszokottól eltérő módon kezelik a magyar készenléti szervek, amennyiben a nemzeti hívószámokra érkező hívásokat tematikusan (104-et a Mentők, 105-t a Tűzoltók és a Katasztrófavédelem, 107-et a Rendőrség) fogadják, míg a 112-re érkező hívásokat a rendőrség fogadja a 107-es hívószámhoz hasonlóan.

Magyarország az idén induló, ESR - 112 projekt keretében hozza be lemaradását, a teljes rendszert 2013. március 31-ig vezetik be. Az ESR 112 projekt fejlesztése nyomán létrejövő új, teljes hang- és adatintegrációra alkalmas rendszernek köszönhetően a bonyolult, sok embert érintő válsághelyzetekben, katasztrófánál vagy súlyos balesetek alkalmával akár mindhárom készenléti szerv diszpécsere közvetlen konferenciakapcsolásban lesz képes összehangolni irányítói tevékenységét. Az események kezelésébe bevont erők mobil eszközeiken keresztül írásban küldenek státuszinformációt az adott feladatok lezárásáról is, s ezzel biztosíthatóvá válik, hogy az esemény minden mozzanata a bejelentéstől az esemény lezárásáig, utólag is nyomon követhető lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról