Szerző: Bodnár Ádám

2013. január 25. 12:31

Minden rekordot megdöntött a Samsung

Rekordprofithoz segítette a Samsungot az okostelefonok növekedő forgalma, valamint a kijelző- és a félvezetőpiac javulása. A bevétel is lendületesen növekedett.

Nyilvánosságra hozta legutóbbi negyedéves pénzügyi eredményeit a világ legnagyobb elektronikai vállalata, a Samsung Electronics. A cég változatos üzletágai rendre erős teljesítményt mutattak fel, ennek köszönhetően a cég árbevétele 18 százalékkal 56,1 billió wonra (52,3 milliárd dollár) emelkedett, nettó eredménye 75 százalékkal 7 billió wonra (6,6 milliárd dollár) ugrott. A cég bruttó eredményhányada 38,4 százalék volt, ami alig marad el az Apple által jelentett értéktől (38,6%).

A nyereség erőteljese növekedését az okostelefon-piac letarolása mellett elsősorban annak köszönheti a Samsung, hogy javult a félvezetőpiac helyzete. A koreai vállalat chipgyártó részlegénél a forgalom 4 százalékkal emelkedett, az üzemi eredmény viszont 8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A chipgyártó részleg ezzel a második legnagyobb profitot termelő Samsung-divízió volt, csak a mobilos részleg múlta felül. A kijelzőgyártó részleg is szépen teljesített, bevételei ugyan csökkentek, de profitja nagyot ugrott, majdnem nyolcszorosan múlta felül az egy évvel korábbit.

A Samsung Electronics telefonos részlege mára az árbevétel több mint felét adja. Az üzletág 31,3 billió wonos forgalmából 27,2 billiót (25,3 milliárd dollárt) adott a készülékértékesítés, ez éves szinten elképesztő, 58 százalékos éves növekedésnek felel meg - összehasonlításképp, az iPhone-eladásból származó bevétel az Apple-nél a legutóbbi negyedévben 28 százalékkal emelkedett. A Samsung egy ideje nem közli telefonértékesítési adatait, de a Strategy Analytics becslései szerint három hónap során 110 millió telefont, köztük 63 millió okostelefont adott el a cég, amivel a részesedése 30 százalék lehetett.

A Samsung gyorsjelentése alapján az okostelefonok és a tabletek iránt is erős volt a kereslet a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt és az olyan felső kategóriás modellek is jól fogytak mint a Galaxy Note II. A telefondivízió nyereségessége ennek köszönhetően erőteljesen nőtt, az árbevétel arányában az üzemi profit 17,4 százalék volt, míg egy évvel korábban csak 14,9 százalék.

A második legnagyobb divízió árbevételt tekintve a konzumelektronika, itt a bevétel enyhén, 1,2 százalékkal csökkent, de az üzemi nyereség 37 százalékot javult. A cég tájékoztatása szerint ez elsősorban a prémium LED tévék növekedő forgalmának számlájára írható - a profit azonban még így is papírvékony, alig haladja meg a bevétel 5 százalékát.

a címlapról