Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Európába jön a Rhapsody

Dojcsák Dániel, 2013. január 17. 13:45
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az egyik első zenestreaming-szolgáltató, a Rhapsody 16 európai országban jelenik meg 2013 második negyedévében. Jon Irvin, a cég vezetője még a CES-en beszélt a nemzetközi tervekről a GigaOM újságírójának.

A Rhapsody hosszú ideje nem bővítette elérhetőségének földrajzi határait, kizárólag az Egyesült Államokban lehet használni. A szolgáltatás még 2001-ben indult, akkor még a RealNetworks termékeként, majd 2010-ben alakult újra önálló vállalatként. Az elmúlt két évben azonban nem voltak különösebb jelei annak, hogy a cég kikacsintana a hazai piacáról. Az egyre inkább globálisabbá váló médiapiac, illetve az amerikait egyre több szempontból túlnövő európai piac lépéskényszert okozhatott.

A Rhapsody közvetve már elérhető Németországban és az Egyesült Királyságban, de ez a Napster felvásárlása révén valósult csak meg, s a két országban az előfizetéses zenei szolgáltatás Napster néven is fut. Most viszont a márka saját néven is kimozdul az USA-ból, s a 16 európai országba történő terjeszkedés akár azt is jelenti, hogy hazánkban is elérhető lesz. Ha a lakosságszámot nézzük, akkor hazánk az EU 13. legnagyobb országa, de egyéb szempontokat is figyelembe véve is általában benne vagyunk az első húszban - a Google termékterítési gyakorlatában világszinten körülbelül a negyvenedik hely környékén vagyunk. Amennyiben a Rhapsody számára Európa nem csak az EU-t, hanem a földrajzi, üzleti értelemben vett régiót jelenti, akkor viszont valószínűbb, hogy Törökország, Oroszország lesznek a listán.

Verseny a digitális zenedisztribúciós piacon

A Rhapsody egyébként annak ellenére, hogy a legrégebbi ilyen szolgáltatás, mára gyakorlatilag jelentéktelenné vált, csupán  egymillió felhasználója van az USA-ban, ami a Spotify-hoz és a Deezerhez képest is igen kevés. A kihívók hirtelen fejlődésével a cég egy ideig nem tudott mit kezdeni, de 2012-ben a Rhapsody is előjött belső alkalmazásokkal és új funkciókkal, amikkel felveheti a versenyt.

A kínálat egyébként hasonló a konkurensekéhez: havi 5-15 dolláros előfizetési díjakért korlátlan streaminget ad PC-re, mobil eszközökre és otthoni elektronikai eszközökre és offline szinkronizálás lehetősége is jár az előfizetés mellé. A verseny mobilon nem lesz egyszerű a Rhapsodynak, viszont az otthoni hi-fiken, hálózati lejátszókon, tévéken és egyéb eszközökön az USA-ban még mindig a Rhapsody a legelterjedtebb, illetve a CES-en tartott bemutató szerint már autókban, pontosabban a Ford Sync platformon is megjelent.

A Rhapsody mellett egy másik front is beindulni látszik, ugyanis a MOG nevű haldokló streamingszolgáltatót tavaly felvásárló Beats is egyre közelebb áll a saját szolgáltatás elindításához. A termék kódneve “Daisy”, ami a tervek szerint a MOG technológiáját és licenceit továbbviszi, de egyébként egy teljesen szűz termékként indul el az idei évben.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.