Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Még nincs vége a lejtmenetnek a HTC-nél

Bodnár Ádám, 2012. október 26. 13:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Közzétette harmadik negyedéves számait a HTC. A windowsos, majd androidos készülékei sikereivel a nemzetközi elitbe betörő tajvani vállalat szerencséje egy ideje megfordult, a cég lejtőre került, amiről egyelőre nem tud kiszállni.

Pocsék harmadik negyedévet tudhat maga mögött a HTC, amely ma hozta nyilvánosságra végleges pénzügyi mutatóit. A vállalat három hónapos bevétele 70,2 milliárd tajvani dollár, ami 2,4 milliárd amerikai dollárnak felel meg és gyakorlatilag fele az egy évvel ezelőtt elkönyvelt 135 milliárdnak. Az üzemi profit eközben negyedére olvadt, 20,2 milliárd tajvani dollárról 4,9 milliárdra, ami 168 millió amerikai dollárnak felel meg mindössze - a vállalat nem tudta megfelelő ütemben visszavágni a költségeit ahhoz, hogy nyereségessége ne romoljon drámaian. Az adózott eredmény 3,9 milliárd tajvani dollár volt csupán, ami a tavalyinak az ötöde.

A vállalat a negyedéves eredményei között nem hozta nyilvánosságra, hány készüléket adott el, az IDC piackutató szerint a szóban forgó három hónap során 7,3 millió HTC mobil fogyott, ami 42 százalékkal kevesebb mint egy éve. A HTC a szavak szintjén sokat vár az új modelljeitől, a One család új tagjaitól (X+, SC, ST, SU), a Windows Phone 8-at futtató 8X és 8S készülékektől, a Desire X-től, valamint a japán piacra gyártott J Butterflytól, amelynek különlegessége az 5 hüvelykes Full HD érintőkijelző.

A papírforma azonban nem ígér sok jót az új mobilok számára, a karácsonyi szezont is tartalmazó, a telefoneladások szempontjából kritikusnak tekinthető negyedik negyedévben a HTC a bevételét 60 millárd tajvani dollár közelébe várja, ami még a harmadik negyedéves kiábrándító számoknál is alacsonyabb. A tavalyi negyedik negyedévben 101 milliárd tajvani dolláros bevételt könyvelt el a cég. Az év végi negyedév üzemi eredményhányadát 1 százalékra várja a cég.

A HTC problémái nem új keletűek, a vállalat lendülete tavaly tört meg, amikor kihagyott egy termékfrissítési ciklust, és a versenytársak egyszerűen elhúztak mellette. Hiába érkezett 2012 elején a One széria, az eladások nem akartak magukra találni, a csökkenés egyelőre megállíthatatlannak tűnik. A cég ugyanazokból a piacon hozzáférhető alkatrészekből állítja össze készülékeit mint a többi gyártó, de nem tud elég egyedit nyújtani a vásárlóknak például design vagy szoftverek útján ahhoz, hogy eladhatóbbá tegye a készülékeit.

A Samsung és az Apple hatalmas gyártókapacitásával, márkaismertségével, szolgáltatói kapcsolataival és marketing-gépezetével szemben pedig látszólag tehetetlenek a kisebb cégek, az IDC legfrisseb okostelefon-piaci jelentése szerint ez a két vállalat adja már a teljes piac közel felét, a fennmaradó részen osztozik a többi szereplő, a HTC mellett a RIM, a Nokia, a Motorola, a Huawei, a ZTE, a Sony és az LG.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.