Szerző: Koi Tamás

2012. július 24. 09:40

Az adatnak köszönhetően stabilizálódott a Telenor

Nyilvánosságra hozta második negyedéves üzleti jelentését a Telenor Magyarország. A cég eredményei bizonyos mutatókat illetően ugyan csekély mértékben visszaestek, a szolgáltató mégis optimista, elsősorban az adatszolgáltatások folyamatosan növekvő szegmensére hivatkozva.

Jó érzékkel, jó időben indította el Hipernet márkanevű mobilnet-szolgáltatását a Telenor Magyarország, legalábbis ezt igazolják a szolgáltató által ma közreadott piaci eredmények. A mutatók nagy része az időközben még nehezebbé váló gazdasági környezet dacára sem romlott számottevően az előző év hasonló időszakához képest, a húzószegmens pedig mára egyértelműen az adatszolgáltatás lett - derül ki a gyorsjelentésből.

Hasít az adat

A Telenor Magyarországhoz a második negyedévben 37,7 milliárd forint bevétel folyt be, nem egészen kétmilliárd forinttal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A két időszak közötti 1,9 milliárd forintos eltérést elsősorban a hívásvégződtetési díjak januárban bevezetett hatósági plafonja okozta - magyarázza a szolgáltató. A 2012 második negyedévi EBIT 3,3 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbi szintet, elsősorban az alacsonyabb amortizációs költségek miatt. Az EBITDA  (kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény) egyszeri tételek nélküli nominális értéke 1 milliárd forinttal csökkent 2011 hasonló időszakához képest, de a tavalyi második negyedév tartalmazott 0,8 milliárd forintos egyszeri céltartalék-feloldást.

Az idei második negyedévben lényegesen többet költött beruházásokra a Telenor mint tavaly, a tőkeberuházás meghaladta a 3,3 milliárd forintot, ami 1,3 milliárd forinttal több mint egy évvel korábban. A szolgáltató ráadásul úgy költött ekkora összeget el, hogy a 2010-ben előkészített, tavaly elkezdett hálózatmodernizációs munkálatok jelentős részét az idei második negyedévre már befejezettnek tekintette.

Alapozó Go fejlesztői képzést indítunk (x)

November 9-én 10 alkalmas, 30 órás, online formátumú Go képzést indít a HWSW.

Alapozó Go fejlesztői képzést indítunk (x) November 9-én 10 alkalmas, 30 órás, online formátumú Go képzést indít a HWSW.

Ezeknek a modernizációs folyamatoknak a részeként jöhetett létre tavaly nyáron a Hipernet márkanevű mobilnetszolgáltatás-portfólió, mely bizonyos területeken az országban elsőként biztosított DC-HSPA+ technológiával a korábbinál lényegesen nagyobb ügyféloldali sávszélességet. Többek közt az új szolgáltatásnak köszönhetően a mobilinternet-felhasználók száma az elmúlt évben folyamatosan nőtt. Idén május végére elérte az 564 ezret, ami 108 százalékos növekedést jelent a 2011 májusi 272 ezerhez képest. A Telenor ügyfelei által generált adatforgalom több mint kétszeresére, 426 ezer gigabájtról 923 ezer gigabájtra emelkedett tavaly május óta.

Fogynak a feltöltőkártyások

A hangalapú előfizetések számánál már nem volt ennyire rózsás a helyzet, a cég egy negyedév alatt 65 ezer ügyfelet vesztett, ügyfélbázisa ezzel 3 millió 445 ezerre csökkent. A szolgáltató szerint a csökkenés oka elsősorban az , hogy a Telenor rövidebb érvényességi idejű feltöltőkártyákat vezetett be. A HWSW kalkulációi szerint az utóbbi hónapokban a teljes magyar ügyfélbázis csökkenéséhez jelentősen hozzájárult, hogy mindhárom szolgáltató felhagyott az ügyfélkör mesterséges felduzzasztásával, aminek a legkézenfekvőbb módja a hosszú lejáratú feltöltőkártyás SIM-ek ajándékba adása volt.

Az előfizető bázis csökkenésével párhuzamosan csökkent az egy előfizetőre jutó árbevétel (blended ARPU index) is, ugyanakkor ehhez hozzájárult a hatóság előírására idén januárban csökkentett hívásvégződtetési díj is. Egy telenor-ügyfél a második negyedévben átlagosan 3395 forintot költött havonta a szolgáltatónál, míg egy évvel korábban ez az összeg 3526 forint volt.

A HackerRank 2020-as, 116.000 fejlesztő válaszaiból készült kutatása szerint a legtöbbjük a Go-t szeretné megtanulni következőleg, amely eredménynek az okait most ebben a cikkben szedtük össze.

a címlapról