Szerző: Koi Tamás

2012. március 9. 14:48

Patinás videojáték-fejlesztőt nyert meg magának a Zynga

Az egyik legismertebb japán konzoljáték-fejlesztőnek tartott Konami is csatlakozott a Zynga március elején elindított játékportáljához, a Zynga.com-hoz.

A Zynga három új játékipari szereplővel egyezett meg nem sokkal a független online játékportál, a Zynga.com elindítása után. A Farmwille-lel világhírűvé vált cég rendszeréhez eddig hat játékfejlesztő, illetve kiadó csatlakozott, a legnagyobb szövetséges most kétségtelenül a japán Konami, mely idestova negyven éve van jelen a videojáték-iparban. A Zynga.com modellje értelmében a portálhoz csatlakozott kiadók a bevételek után részesedést kapnak - a Zynga pedig végeredményben egyre távolabb kerülhet a Facebooktól, ahol a bevételi modell felett jóval kisebb a kontrollja.

A Zynga bevételeinek jelenleg nagyjából 93 százalékát adják a Facebookról érkező játékosok, ugyanakkor a hétfőn indult Zynga.com sem függetlenedik teljesen a világ legnagyobb közösségi hálózatától, hiszen a bejelentkezés csak Facebook-azonosító segítségével lehetséges. Emellett továbbra is az eddigi módszerrel, Facebook-kredittel fizethetnek a felhasználók a virtuális javakért. A cég játékait egyébként jelenleg havonta nagyjából 240 millióan játsszák világszerte.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A most létrejött megállapodás értelmében a Konami mellett két másik cég, a Playdemic és a Rebellion vállalta, hogy játékokat fejleszt az új online közösségi játéktérre. A cég partnerkapcsolati vezetője a héten tartott Game Developers Conference rendezvényen közölte, a Zynga célja, hogy egy olyan online közösségi játékteret alakítson ki, mely mind a játékosok, mind a fejlesztők elsődleges célpontjává válik majd.

A Zynga.com elindítása része annak a stratégiai iránynak, melyet tavalyi tőzsdére lépésekor jelölt ki magának a vállalat. A projektet még tavaly októberben jelentette be a cég (Project Z néven). A vállalat tavaly decemberben lépett tőzsdére, hétmilliárd dolláros kapitalizációval.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról