Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Jöhetnek a 4 gigabájtos Android appok

Dojcsák Dániel, 2012. március 06. 12:15
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Android Developers Blogon megjelent bejegyzés szerint a mai naptól az alkalmazásfejlesztőknek lehetősége nyílik arra, hogy 50 megabájtnál nagyobb méretű telepítőket is feltöltsenek a Marketbe, a felső limit immár 4 gigabájt. Ezzel a Google főként a jobb minőségű 3D-s alkalmazásoknak ad több mozgásteret.

Az Android alkalmazások a kezdetektől fogva maximum 50 megabájt méretűek lehettek, ami a felhasználói alkalmazások nagy részénél nem probléma, de a játékoknál és az olyan programoknál, amik jelentős mennyiségű adatbázist tárolnak helyben, mindeddig komoly limitáció volt. Persze eddig is voltak programok, amik túllépték ezt a méretet, ez esetben egy kicsi telepítő letöltése után az alkalmazáson belül indult el a többi adat leszivattyúzása.

A Gameloft népszerű autós játéka például már eddig is körülbelül 950 megabájtot foglalt el, de a telepítő csak néhány megabájt volt. Az első indítást követően kellett mindenképp Wi-Fi hálózatra csatlakozva elindítani a textúrákat, hangokat és egyéb adatokat tartalmazó csomag letöltését.

Sőt, a fejlesztők már eddig is korlátozhatták a Marketből a 3G hálózaton keresztüli letöltést, ha a program nem csak néhány megabájt méretű volt. Nagy biztonsággal kijelenthető ugyanakkor, ha egy felhasználó azzal szembesül, hogy épp nem tudja letölteni az adott játékot, akkor jó eséllyel keres magának egy másikat és soha nem tér vissza. Ennek ellenére be kell látni, hogy egy jó minőségű 3D-s játék komolyabb tárhelymennyiséget igényel.

50 + 2048 + 2048

A most bejelentett változtatás viszont nem jelenti azt, hogy az Android Package file (APK) telepítő mérete lehetne gigantikus. Az APK mérete ezen túl is maximum 50 megabájt lehet, a fejlesztők immár a Marketre is feltölthetik a kiegészítő adatcsomagokat két darab, maximum 2 gigabájt méretű fájl képében. A kiegészítő letöltés Wi-Fi-s kényszere sem marad meg: az Android Marketben, ha a nagy letöltés indulna, akkor a Market szoftver ellenőrzi, hogy van-e Wi-Fi kapcsolat, ha nincs, akkor bekapcsoltatja a felhasználóval, ha nincs elérhető hálózat, akkor pedig a felhasználó eldöntheti, hogy el szeretné-e indítani a 3G adatforgalom lehetséges költségeinek tudatában is a letöltést vagy későbbre halasztja a küldetést. Ez hasonlóan történik majd, mint az Android szoftverfrissítések esetében.

Ezzel megszűnik az a kényszer is, hogy az alkalmazás kiadójának saját szervereken kelljen elhelyezni a kiegészítő adatokat. Ez a felhasználók számára is kényelmesebb megoldás, ugyanis a külső szerverek nem biztos, hogy minden esetben vagy épp minden földrajzi helyen ugyanolyan sebességgel voltak elérhetőek.

A jövőben ezeket a fájlokat is a Google tárolja, ami a nagyobb megbízhatóság mellett biztonságot is jelent, illetve a fejlesztőknek olcsóbb lesz a tárolás. Plusz, a felhasználók végre a valódi méretet láthatják az Android Marketen, nem csak az alap telepítőét. Illetve egy további előnyt is jelent a vásárlóknak az újítás. Eddig, a 15 perces pénzvisszatérítés attól a másodperctől ketyegett, amikor az alkalmazás alapprogramja megérkezett a készülékre.

Az említett Asphalt 6 esetében viszont ezt még egy közel 1 gigabájtos letöltés követte, ami biztosan több mint negyed óra. Mostantól kezdve viszont a kiegészítő adatcsomagok telepítésének végével indul a számláló, így a felhasználó valóban meggyőződhet róla, hogy a program az, amire számított és megfelelő módon fut a készülékén.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.