Szerző: Koi Tamás

2011. április 5. 14:30

Összeborul az Opera és a Telenor

Az egyszerűbb készülékeket használó kártyás és havidíjas ügyfeleket igyekszik a mobiltelefonos internetezésbe bevonni új díjcsomagjával a Telenor. A cég az Operával közösen próbálja növelni ügyfélbázisát.

A Telenor Magyarország "Klikk" nevű szolgáltatása kifejezetten azokat tekinti célcsoportnak, akik eddig még nem vásároltak maguknak okostelefont, és nem használják böngészésre a készüléküket, vagy mert a kezelést túl bonyolultnak tartják, vagy mert tartanak a magas járulékos költségektől. A szolgáltató ez utóbbi félelmet havidíjmentes kedvezményes időszakkal próbálja feloldani, az egyszerűbb kezelésről pedig a norvég Opera Software böngészője hivatott gondoskodni.

A Telenor Klikk nem teljesen új, hanem egy már létező, forgalomkorlátos díjcsomag feltupírozásából jött létre: a konstrukció éppúgy 100 megabájtnyi adatforgalmat kínál az ügyfeleknek, mint a már régóta piacon lévő Mobil Online 100 csomag, ráadásul a díjmentes első három hónapot követően a szolgáltatás havidíja is egyformán ezer forint. A Telenor a 100 megabájtos limit elérése után egyik esetben sem fizettet az ügyféllel túlhasználati díjat, hanem lelassítja a le- és feltöltést a számlázási időszak végéig.

Az új szolgáltatás esetében a hozzáadott értéket az Opera Mini webböngésző jelenti, mely a Telenor-ügyfelek számára a gyorsindító menüben számos magyar relevanciájú szolgáltatás és weboldal (Index, iWiW, freemail stb.) gyorslinkjét tartalmazza, ezzel egyszerűbbé téve a közkedvelt oldalak látogatását. A Telenor ugyanakkor már korábban is felhívta a small screen (tehát kifejezetten mobilra fejlesztett) csomagokat megrendelő ügyfelei figyelmét, hogy az Opera Mini használata kisebb adatforgalmazást jelent a tömörítési technológia jóvoltából, igaz, akkor a releváns tartalmak még hiányoztak.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A kék logós cég számára jelenleg kulcsfontosságú, hogy az ügyfelek szélesebb körét elérő szolgáltatásaival újra erőre kapjon a mobiladat-szolgáltatások szegmensében. A szolgáltató tavaly még fej-fej melletti küzdelmet folytatott a Vodafone-nal, az év végére azonban lemaradt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentése alapján pedig arra is lehet következtetni, hogy az operátor ügyfelei inkább modemmel, számítógépen használják az internetet, mint mobiltelefonon (a Telenornál hosszú ideje immár tradicionálisan a legmagasabb az egy főre jutó havi adatforgalom).

A szolgáltató új mobilnetes díjcsomagja előfizetéses és feltöltőkártyás ügyfeleknek egyaránt hozzáférhető, az Opera Mini böngészővel kompatibilis készülékek listája az alábbi weboldalon érhető el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról