Szerző: Dojcsák Dániel

2010. december 16. 13:55

Facebook-lájkok súlyoznák a Bing kereső találatait

A Microsoft lerántotta a leplet a Bing egy újabb fejlesztéséről, ahol a kereséseket indító felhasználók találati listáit a Facebook-lájkok és megosztások alapján is súlyozza. A Facebook-integráció mellett számos egyéb újítás is megjelenik a helyi-, kép- és térképkeresésben.

"Hiszem, hogy a közösség alapvetően meg fogja változtatni a keresést, azt, ahogyan az emberek rendszerezik a lekérdezéseket és találati listákat, azt, ahogyan felfedezik a válaszokat, sőt, akár válaszolnak is a találatokra" - mondta lelkesen Satya Nadella, a Microsoft Online Services divíziójának kutatás-fejlesztésért felelős elnökhelyetesse San Franciscóban.

A Bing tucatnyi olyan újdonsággal rukkolt elő, amivel megkülönböztetheti magát a piacvezető Google-től, s ha lassan is, de a felhasználók elkezdték értékelni a próbálkozást. Hatásos a sok millió dolláros marketing kampány is, az elmúlt hónapban az amerikai piacon három tized százalékot erősödött a Bing piaci részesedése, amely így már 11,8 százalék, miközben a Google egy tized százalékot rontott. Ez ugyan nem jelentős visszaesés, de mindenképp figyelemre méltó még akkor is, ha a Google továbbra is birtokolja az amerikai keresőpiac több mint 66 százalékát.

Lájkok a keresőben

A legérdekesebb Bing-fejlesztés a közösségi aktivitás beépítése a találatok közé. Itt nem arra kell gondolni, hogy Twitter- vagy Facebook-üzenetek jelennek meg a linkek között, hanem a találati lista elemeinek súlyozására használja a Bing a facebookos megosztásokat, lájkokat. A lista nem egy összesített népszerűség szerint változik, hanem egyénenként mindenkinek a saját ismerősei, preferenciái, facebookos aktivitása szerint, amivel ismét egy lépés a pontos és releváns találatok felé. A funkció bevezetése el is indult, s még év vége előtt minden felhasználónak elérhetővé válik a Microsoft ígérete szerint.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Ha rákeresünk egy termékre, akkor a szokásos találatok mellett előkelő helyen szerepel majd az olyan oldal is, ami releváns a keresésre, s az ismerőseink megosztották azt, vagy tetszett nekik. A Bing-felhasználók pedig valószínűleg nyitottak lesznek, ugyanis a 90 millió jelenlegi aktív bingezőnek több mint 72 százaléka heavy user, akik tudnak keresni, de szükségük is van a pontos, releváns találatokra.

A Google Instant smafu

Emellett a szerdai sajtótájékoztatón a Microsoft megmutatott több újdonságot is, mint például az új képkereső interfészt, ami azon túl, hogy négyzetekbe rendezi a találatokat, lehetőséget ad arra, hogy külön fülekre kerüljenek az összetartozó képek, például többjelentésű szavak esetén. Nadella szót ejtett a Google legújabb üdvöskéjéről, az Instantról is, ami szerinte nem váltja meg a világon, csupán egy kedves funkció. Saját tesztjei alapján a Microsoft úgy gondolja, az emberek nem örülnek neki, hogy találatok villannak fel amikor még nem számítanak rá, s az Instanttal szemben egy kevert,valós idejű de lekérés alapú megoldást képzel el.

a címlapról