Szerző: Bodnár Ádám

2010. november 10. 13:25:00

Jól megy a Lenovónak

Jóval a PC-piac átlagos növekedési üteme felett bővültek a Lenovo PC-szállításai a harmadik negyedévben. A vállalat világszinten már a negyedik legnagyobb PC-gyártó.

Látványosan növelni tudta PC-eladásait a legutóbbi negyedévben a Lenovo. A vállalat sikeresen hatolt be IdeaPad laptopjaival és ideaCentre asztali gépeivel a fogyasztói piacra, a lakossági PC-vásárlási kedv megcsappanásával azonban most inkább az üzleti felhasználásra szánt ThinkPadek és ThinkCentre gépek viszik a prímet a fejlett piacokon. A Lenovo 5,76 milliárd dolláros bevételt ért el a harmadik naptári negyedévre eső második pénzügyi negyedévében, ami 41 százalékos növekedés éves összehasonlításban. A cég profitja is hasonló mértékben emelkedett és végül 76,6 millió dollárt tett ki, messze felülmúlva az elemzői várakozásokat - a Bloomberg által megkérdezett szakértők 72 millió dolláros profitot vártak.

A vezető PC-gyártók közül a Lenovo nőtt a legnagyobbat a harmadik negyedévben. Az IDC és a Gartner adatai alapján a cég részesedése a világpiacon 10 százalék fölé nőtt, a leszállított gépek száma pedig harmadával emelkedett egy év alatt. Ez elsősorban a fejlődő piacon mutatott teljesítménynek köszönhető, ahol 78 százalékkal több gépet adott el a vállalat, de az európai 41 százalékos és az észak-amerikai 36 százalékos bővülés is szép teljesítmény. A Lenovo a három hónap során 9,2 millió gépet értékesített.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

Az EMEA régióban 61 százalék felett növekedtek a Lenovo PC-eladásai a harmadik negyedévben az IDC szerint, igaz, ezzel a cég csak az ötödik legnagyobb gyártó volt az Acer, a HP, a Dell és az ASUS mögött. Magyarországon is jól szerepelt a vállalat, a nehéz piaci körülmények közepette is. Az IDC előzetes adatai alapján itthon nagyjából 120 ezer PC fogyott az elmúlt három hónap alatt, ami éves szinten több mint 25 százalékos visszaesést jelent. Ennek ellenére a Lenovo lendületesen növekedett és harmadával több gépet értékesített mint tavaly, ezzel Magyarország negyedik legnagyobb PC-szállítójává vált, de a vállalati szegmensben a harmadik.

Magyarországon elsősorban a fogyasztói szegmensbe történő belépést hozta meg a sikert a Lenovo számára, a korábban kizárólag vállalati desktop gépekre és noteszekre összpontosító cég PC-eladásainak már nagyjából felét teszik ki a lakossági modellek, árulta el a HWSW-nek Gottlieb István, a Lenovo hazai képviseletének vezetője.

a címlapról