Szerző: Bodnár Ádám

2010. augusztus 6. 10:54

Kínában terjeszkedik az Acer

Kínában terjeszkedik a világ második legnagyobb PC-gyártója, az Acer, amely egy licencmegállapodás révén megszerezte a második legnépszerűbb helyi PC-márkát, a Foundert.

HIRDETÉS

Megállapodást kötött a második legnagyobb kínai PC-gyártóval az Acer, amelynek értelmében átveszi a Founder Technology Group értékesítési és marketing tevékenységének irányítását, a Foundernél jószerével csak a szervizháttér marad. Ezzel a Founder az Acer ötödik PC-márkájává válik világszerte az Acer, a Gateway, az eMachines és a Packard Bell után. Ezen PC-márkák lenyelésével a tajvani vállalat világszerte stabil piaci pozíciókat tudott kiépíteni és szinten minden régióban a három legnagyobb PC-gyártó közé verekedte be magát.

Pletykák szerint az Acer 70 millió dollárt fizet a Foundernek hét évre a névhasználati jogért. Az egyezséggel az Acer kezébe kerül a Founder országos értékesítési hálózata, amely segítségével a tajvani cég megjelenhet a kisebb városokban, vidéki területeken is, illetve betörhet a kis- és középvállalati piacra. A nagy ügyfelek kezelése, beleértve a kormányzati szerveket és az állami vállalatokat, azonban továbbra is a Foundernél marad. Az 1986-ban alapított Founder Technology Group egyébként maga is többségi állami tulajdonban van, bár részvényeit a sanghaji tőzsdén jegyzik.

A világ legnépesebb országában a PC-penetráció továbbra is elég alacsony és gyorsan növekedik. Az országban a Lenovo a piacvezető, a második helyen a HP, a harmadikon pedig a Dell áll, a Founder pedig csak a negyedik, piaci részesedése 6,3 százalék volt az első negyedévben a Gartner adatai szerint. Az Acer 512 ezer PC eladásával 3,2 százalékos részesedést tudott megkaparintani. A világ legnépesebb országa hamarosan a világ első számú PC-piacává válik, elemzői becslések szerint idén már több mint 50 millió személyi számítógép fogyhat Kínában, ami a globális piac 19 százalékát teszi ki. Az IDC előrejelzése szerint 2015-ig 20 százalékkal nő évente a PC-piac Kínában.

Az idei első pénzügyi negyedévben az Acer 4,9 milliárd dolláros forgalmának mindössze 5 százaléka származott Kínából és összesen 1,5 milliárd dollár folyt be Ázsiából. A vállalat célkitűzése, hogy egy éven belül 2,5 milliárd dolláros bevételt érjen el Ázsiában, elsősorban a kínai terjeszkedés révén. Az Acer tegnapelőtt hozta nyilvánosságra első féléves eredményeit. A vállalat 9,7 milliárd dolláros forgalma 31 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, a második negyedéves bevétel 4,7 milliárd dolláro volt, amely 26 százalékos növekedést mutatott. Az első féléves adózott eredmény 213 millió dollárt tett ki, szemben a tavalyi 135 millióval, a növekedés tehát 58 százalékos volt.

a címlapról