Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A dolgozó anyák a mobil forradalom mozgatórugói

Dojcsák Dániel, 2009. szeptember 29. 14:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Mindenkiben él a sztereotípia, hogy a technológiai újításokra a fiatal férfiak a legfogékonyabbak, s ők is költik pénzüket leginkább a telekommunikációs szolgáltatásokra is. A valóság viszont mást mutat. Az Egyesült Államokban a mobil forradalom legnagyobb előremozdítói a dolgozó anyukák.

A Scarborough Research által végzett kutatás szerint a dolgozó édesanyák átlagos telefonszámlája 94 dollár, ami 21 százalékkal meghaladja az átlagot. A csemetéikért aggódó nők nem csak többet telefonálnak, az extra tartalmak letöltésében is számíthatnak rájuk a szolgáltatók, hiszen 42 százalékkal több letöltésért felelős ez a réteg, mint az átlag.

Sok a meló, kell az iPhone

A teljes munkaidőben dolgozó, de legalább egy gyermeket nevelő nők minden szempontból fogékonyabbak a mobilos megoldásokra, így marketing szempontból is fontos célcsoportot jelentenek. A kutatás azt a prekoncepciót is letöri egyébként, miszerint a legtöbb high-tech kütyüt a férfiak gyűjtik maguk köré, ugyanis az amerikai anyák az átlag fogyasztónál jóval több ilyen eszközzel vértezik fel magukat, sőt, sokkal inkább fogékonyabbak a fejlesztésre, eszközök cseréjére is. Egy szóval, ha valaki azt hiszi, hogy az új iPod-bejelentés a fiatalok szemét nyitja tágra, az téved.

A Scarborough Research felmérése ráadásul egy komoly méretű mintával dolgozott, több mint 220 ezer nőt kérdeztek meg tavaly február és idén március között. Az USA teljes lakosságán belül ez a kategória egyébként 9 százalékot tesz ki, azaz 21,6 millió amerikai dolgozó anya van, a teljes női populáción belül pedig 18 százalék az arányuk.

Az eredmény alapjában véve meglepő, de van logikus magyarázat. A dolgozó nők élete sokkal sűrűbb, folyamatosan mennek valahová, kevés az idejük, szükségük van arra, hogy állandóan kézben tartsák dolgaikat. Akkor is képesnek kell lenniük dolgozni, ha a gyermekük miatt kell kihagyni munkaórákat, másrészt a legfontosabb üzleti utazások során sem akarnak lemondani a felügyelet és a kontroll érzéséről az aggódó anyukák.

A gyerekek is segítenek a modernizálódásban

A felmérés szerint a dolgozó anyukák háztartásaiban minden vizsgált digitális eszköz jóval gyakrabban fordul elő, mint az átlagos otthonban, így az MP3-lejátszó, PDA, videojáték, HDTV, digitális fényképező, de még a DVR-képes set-top box is. Ez valószínűleg köszönhető a technológiai szempontból fejlett gyermekek hatásának is, de marketing szempontból nem ők a döntéshozók a vásárlásokat tekintve, hanem a szülő, aki a számlát fizeti. A kutatás részletes kivonata  megtekinthető a Scarborough Research honlapján.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.