Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 29. 14:56

A dolgozó anyák a mobil forradalom mozgatórugói

Mindenkiben él a sztereotípia, hogy a technológiai újításokra a fiatal férfiak a legfogékonyabbak, s ők is költik pénzüket leginkább a telekommunikációs szolgáltatásokra is. A valóság viszont mást mutat. Az Egyesült Államokban a mobil forradalom legnagyobb előremozdítói a dolgozó anyukák.

A Scarborough Research által végzett kutatás szerint a dolgozó édesanyák átlagos telefonszámlája 94 dollár, ami 21 százalékkal meghaladja az átlagot. A csemetéikért aggódó nők nem csak többet telefonálnak, az extra tartalmak letöltésében is számíthatnak rájuk a szolgáltatók, hiszen 42 százalékkal több letöltésért felelős ez a réteg, mint az átlag.

Sok a meló, kell az iPhone

A teljes munkaidőben dolgozó, de legalább egy gyermeket nevelő nők minden szempontból fogékonyabbak a mobilos megoldásokra, így marketing szempontból is fontos célcsoportot jelentenek. A kutatás azt a prekoncepciót is letöri egyébként, miszerint a legtöbb high-tech kütyüt a férfiak gyűjtik maguk köré, ugyanis az amerikai anyák az átlag fogyasztónál jóval több ilyen eszközzel vértezik fel magukat, sőt, sokkal inkább fogékonyabbak a fejlesztésre, eszközök cseréjére is. Egy szóval, ha valaki azt hiszi, hogy az új iPod-bejelentés a fiatalok szemét nyitja tágra, az téved.

\"\"

A Scarborough Research felmérése ráadásul egy komoly méretű mintával dolgozott, több mint 220 ezer nőt kérdeztek meg tavaly február és idén március között. Az USA teljes lakosságán belül ez a kategória egyébként 9 százalékot tesz ki, azaz 21,6 millió amerikai dolgozó anya van, a teljes női populáción belül pedig 18 százalék az arányuk.

Az eredmény alapjában véve meglepő, de van logikus magyarázat. A dolgozó nők élete sokkal sűrűbb, folyamatosan mennek valahová, kevés az idejük, szükségük van arra, hogy állandóan kézben tartsák dolgaikat. Akkor is képesnek kell lenniük dolgozni, ha a gyermekük miatt kell kihagyni munkaórákat, másrészt a legfontosabb üzleti utazások során sem akarnak lemondani a felügyelet és a kontroll érzéséről az aggódó anyukák.

A gyerekek is segítenek a modernizálódásban

A felmérés szerint a dolgozó anyukák háztartásaiban minden vizsgált digitális eszköz jóval gyakrabban fordul elő, mint az átlagos otthonban, így az MP3-lejátszó, PDA, videojáték, HDTV, digitális fényképező, de még a DVR-képes set-top box is. Ez valószínűleg köszönhető a technológiai szempontból fejlett gyermekek hatásának is, de marketing szempontból nem ők a döntéshozók a vásárlásokat tekintve, hanem a szülő, aki a számlát fizeti. A kutatás részletes kivonata  megtekinthető a Scarborough Research honlapján.

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 6. 04:19

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

7

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.