Szerző: Koi Tamás

2009. augusztus 26. 16:52

Jövőre indul a Nokia mobilfizetési rendszere

A nagy mobiltelefon-gyártók közül elsőként indítja el saját mobilfizetési rendszerét a Nokia. A Nokia Money szolgáltatással alapvető banki tranzakciókat lehet majd végezni, a gyártó ígérete szerint a mobil fizetés vagy átutalás olyan egyszerű és kényelmes lesz, mint egy SMS elküldése.

A Nokia Money alapötlete nem teljesen újkeletű, a mobiltelefonos fizetést többféle módszerrel alkalmazzák világszerte, ám a mobilok elterjedtségéhez képest elenyésző számú felhasználó él csak ezzel a lehetőséggel. Bár több mint négymilliárd mobiltelefont használunk, a Föld összes lakójára csak 1,6 milliárd bankszámla jut, ez pedig hatalmas piaci lehetőséget rejt magában - hívja fel a figyelmet Mary McDowell, a Nokia fejlesztésekért felelős alelnöke.

A Nokia szolgáltatásával mobiltelefonjuk segítségével gyakorlatilag olyan mindennapi banki tranzakciókat tudnak majd lebonyolítani a felhasználók, amilyeneket egy bankkártyával: a készülékkel, pontosabban az arra telepített alkalmazással lehet fizetni a boltok pénztárainál, be lehet vele fizetni a közüzemi számlákat, fel lehet tölteni a mobilegyenleget, vagy akár át is lehet utalni különböző összeget másoknak - utóbbihoz a Nokia ígérete szerint elég lesz csak a kedvezményezett telefonszámát beírni.

A mobil fizetési rendszerének hátterét a Nokia érdekeltségi körébe tartozó, egyelőre csak amerikai állampolgárok számára használható Obopay biztosítja majd. Az Obopay egyelőre csak pénz küldésére és fogadására használható, és egyszeri, ingyenes regisztrációval működik. A regisztrációt követően létrejön a felhasználó saját \"mobil pénztárcája\", melyre bankszámlájáról tölthet át különböző összegeket, de akár azt is kérheti, hogy teljes fizetését erre a számlára utalják. Az Obopay számlához bankkártya is igényelhető.

A Nokia Money-ről további részleteket a jövő héten kezdődő Nokia World rendezvényen árul el a gyártó, egyelőre csak annyit tudni a szolgáltatásról, hogy a nagyobb piacokon várhatóan 2010 elején indulhat el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról