Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Vakon repülnek a magyar internetes startupok

Dojcsák Dániel, 2009. március 19. 10:50
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az induló vállalkozások sokszor elfelejtik megtervezni a jövőt, nem gondoskodnak az életben maradásról, s gyakran már születésük pillanatában halálra vannak ítélve -- derült ki a keddi StartUP Konferencián. Néha a cégek nemlétező igényeket akarnak lefedni.

[HWSW] Nehéz a helyzete az induló magyar internetes vállalkozásoknak -- derült ki a 2009-es StartUP Konferencia felvezető előadásából. A garázscégek bemutatkozása során arra is fény derült, hogy nem csak a gazdasági körülmények kedvezőtlenek, hanem a kockázati tőkebefektetők is kevesen vannak és merevek, de gyakran maguknak a startupoknak sincsenek konkrét elképzelései a jövőről.

Kicsit szomorkás a hangulatom máma

Miskolczy Csaba, a rendezvény egyik szervezője, a hétköznapokban a Blogter ügyvezető igazgatója nyitotta meg a rendezvényt egy rövid előadással melyben többek közt a startupok alapítóit méltatta, akik a termék mögé az ötletet adták, a szellemiséget hozták. Miskolczy az Egyesült Államokhoz és a Szilicium-völgyhöz hasonlítgatta a magyar startupok helyzetét.

Arra a következtetésre jutott, hogy míg az amerikai induló online vállalkozásoknak az első évben még egy kollégiumban van az irodája, de a harmadik évre több tízmillió dolláros befektetőkre lelhetnek, felvásárlási ajánlatokat kapnak, negyedik évben pedig komoly részvényesek támogatják meg, addig nálunk az első évben bérlakásban lévő irodából induló internetes cég a harmadik évre 10-20 millió forintos tőkét tud összekalapozni, negyedik évre esetleg elérheti a havi egymilliós bevételt, s csak a 4-6 év elteltével éri el azt a szakaszt, amikor a befektetők érdeklődni kezdenek utána.

Ilyen szembeszélben nyilván nehezen szánják rá magukat a fiatal vállalkozók egy-egy újszerű projekt beindítására, a második StartUP Konferencián mégis több mint 10 lelkes fiatal, illetve néhány már rutinosnak számító róka is bemutatkozott legfrissebb ötleteivel. Lássuk az érdekesebbeket sorban:

Futrinka.hu -- Az emlék más

Melis András ötletgazda mellett Cseh Gábor, az iWiW egyik atyja is jegyzi a Futrinka.hu közösségi teret, ahol a felhasználók emlékeiket oszthatják meg egymással. A prezentáló Cseh Gábor a jogosultságkezelés kérdését emelte ki, mint fő fejlesztési szempontot, hiszen az emlékgyűjtő oldal fura egyvelegét képezi a sok emberrel együtt átélt korszakalkotó élmények megosztásának (koncert, tüntetés, tábor) és a meghittebb, privát események felelevenítésének.

A 2008 novemberében indult oldal jelenleg mindössze 2500 felhasználót és ezer megosztott emléket számlál. Cseh szerint a nagy dilemma, hogy milyen platformon lehetne tömegekhez eljuttatni a szolgáltatást, ugyanis a kiscsoportos foglalkozás korlátait nem tudják egyedül áttörni, hiába próbálták meg a "vírusos terjesztést", nem jött össze.


Moly.hu -- A könyveket jelölöd ismerősnek

A Moly.hu egy könyves közösségi oldal, ahol nem csak embereket, hanem műveket is "ismerősnek jelölhetünk". Az oldal Nagy Bence alapító szerint befektetők és üzleti modell nélkül működik, "egyszerűen egy szeretnivaló szolgáltatás". A korai kiadás elvét követve üresen indultak el, minden fent lévő tartalmat a felhasználók töltöttek fel, a fejlesztés során is a közönség visszajelzéseit figyelembe véve haladtak előre. Nagy szerint "itt nincs elsőrendű profitérdek, nem az a lényeg, hogy sokat keressünk". Nem akarnak versenyezni a nagyokkal, igaz a Twittert figyelik. S amíg azt látják, hogy nekik sincs üzleti modelljük, ők is nyugodtak.


Prezi.com -- Felejtsd el a PowerPointot!

A Magyar Telekom által induló tőkével megtámogatott prezi.com kellemes meglepetés, hisz egy igényes, komplett, merően innovatív termékről van szó, melyet nemzetközi piacra szántak, s az eddigi érdeklődés is azt mutatja, hogy hiába magyar cégről van szó, amerikai és német látogatókat vonz leginkább a béta site.

A termék maga egy Flash-alapú prezentációkészítő, ami formabontó módon elhagyja a slide-okat, s egy zoomolható, mozgatható, forgatható felületet kínál helyettük. Az üzleti modellben Farkas Szilveszter, vezető fejlesztő szerint semmi extra nincs, olyan terméket terveztek és fejlesztettek ki, amit a felhasználók nem csak örömmel használnak, hanem örömmel is fizetnek érte.


A prezi.com háromféle licenccel használható. Az első ingyenes, viszont így az elkészült munkák publikussá válnak (CC licenc keretében), az "Enjoy" csomagban már megtarthatja a szerző magának művét, eltűnik a prezi.com vízjel, illetve egy nagyobb tárhely is jár hozzá, a legdrágább "Pro" csomaghoz biztonságos szerverelérés és offline szerkesztőprogram is jár. Évente mindössze 42 illetve 119 eurót kérnek az egyelőre béta állapotban lévő, de már használható szerkesztőért.

A cikk több oldalból áll:
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.