Szerző: Ady Krisztián

2007. december 10. 13:17

Internettelefonról is hívhatóvá kell tenni a segélyszámokat Nagy-Britanniában

[Techworld] A nagy-britanniai telekompiacot szabályozó Ofcom új szabályozást hozott, mely követendő példát állít minden ország hasonló testületei elé: kötelezték a vezetékes hálózatra is csatlakozó internettelefon-szolgáltatókat (VoIP), hogy tegyék lehetővé a segélyhívó számok hívását.

[Techworld] A nagy-britanniai telekompiacot szabályozó Ofcom új szabályozást hozott, mely követendő példát állít minden ország hasonló testületei elé: kötelezték a vezetékes hálózatra is csatlakozó internettelefon-szolgáltatókat (VoIP), hogy tegyék lehetővé a segélyhívó számok hívását.

Az Ofcom szerint minden olyan VoIP-szolgáltatónak, mely elérhetővé teszi a vezetékes számok hívását -- így a csak internetes, esetleg számítógépek közötti hívásokat lehetővé szoftvereknek nem -- elérhetővé kell tenniük a 999 vagy 112 segélyhívó telefonszámok hívását, amennyiben ezt még eddig nem vezették be. A testület szerint minderre az internetalapú hanghívások széleskörű terjedése miatt van szükség, nem lehet összezavarni az embereket, mely szolgáltatásokban kérhetnek segítséget, és melyekről nem.

A szabályozás nem egyedüli, az Egyesült Államokban a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) péládul megtiltotta, hogy azok a cégek hirdessék internettelefon-szolgáltatásaikat, melyek nem teszik elérhetővé a segélyhívó számok hívását hálózatukon keresztül. Az Egyesült Királyság területén a BT és a Vonage már megfelel ennek a követelménynek, a szolgáltatók ügyfelei beleférnek abba a 64 százalékba, mely az Ofcom szerint már hívhatja a 999-es számot.

A szervezet felmérése szerint ugyanakkor a 2006 végén 2,4 milliós táború VoIP-felhasználók 78 százaléka nem hívja ez a számot, bár megtehetné. Az Ofcom 2008 szeptemberéig adott haladékot a szolgáltatók számára, hogy alkalmassá tegyék rendszereiket a segélyhívásokra, hat hónappal kitolva az eredetileg tervezett dátumot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról