Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 17. 11:28:20

Nem szívesen költenek spamszűrőre a magyarok

Nemigen költenek spamszűrőre a magyar felhasználók -- derül ki egy friss felmérésből. Az MPP által megkérdezett, e-mail címmel rendelkezők több mint négyötöde legfeljebb az ingyenes, vagy csak egy rövid próbaidőszakig használható spamszűrőket hajlandók kipróbálni, de pénzt nem áldoznak a kéretlen levelek elleni harcra.

[HWSW] Nemigen költenek spamszűrőre a magyar felhasználók -- derül ki egy friss felmérésből. Az MPP által megkérdezett, e-mail címmel rendelkezők több mint négyötöde legfeljebb az ingyenes, vagy csak egy rövid próbaidőszakig használható spamszűrőket hajlandók kipróbálni, de pénzt nem áldoznak a kéretlen levelek elleni harcra.

A megkérdezettek válaszaiból kiderült az is, hogy mit várnak el a felhasználók egy spamszűrő programtól: ezek szerint a kéretlen leveleket megjelölő szoftverek legyenek könnyen kezelhetők, minden levelezőklienssel kompatibilisek és magyar nyelvűek. A válaszadók a negyedik legfontosabb kritériumnak azt tartják, hogy a spamszűrő program több keresőmotort tartalmazzon.

Jóllehet ma már párezer forintért elérhető egy több keresőmotoros spamszűrő szoftver, amely a termékfrissítések révén akár két-három évig is védelmet nyújt, a válaszadók 32 százaléka rendszeresen letölt ingyenes szűrőprogramot, amelyet a próbaidőszak vége után eltávolít számítógépéről és csak 23 százalék tervezi, hogy a jövőben esetleg vásárol spamszűrőt. A megkérdezettek közel egyötöde továbbra is inkább kézzel válogatja ki a kéretlen leveleket.

Az IronPort Systems -- amelyet azóta felvásárolt a Cisco -- tavaly decemberi adatai szerint a spamek száma világviszonylatban megduplázódott, a postaládákba érkező 10 e-mailből 9 már kéretlen levél. A helyzet napjainkra odáig fokozódott, hogy egyes vállalatok rendszergazdái teljes európai és afrikai országok szervereit tiltják ki hálózatukból, hogy csökkentsék szervereik terheltségét. Egyes becslések szerint a kéretlen levelek száma idén elérheti az 50-60 milliárdot is. Vannak akik úgy vélik, a spamáradat miatt sokan fel fognak hagyni az e-mailezéssel, inkább más kommunikációs módszert keresnek.

a címlapról