Szerző: Bizó Dániel

2005. március 23. 12:24:23

A növekvő népszerűség bajt hoz a Firefox fejére

[Computerworld] A Symantec biztonságtechnikai vállalat jelentése szerint a Mozilla-alapú böngészők, köztük a Firefox is egyre többször kerülnek támadás alá. Ez annak köszönhető, hogy növekvő népszerűségük a bűnözők figyelmét is ráirányította az alternatív böngészőkre.

[Computerworld] A Symantec biztonságtechnikai vállalat jelentése szerint a Mozilla-alapú böngészők, köztük a Firefox is egyre többször kerülnek támadás alá. Ez annak köszönhető, hogy növekvő népszerűségük a bűnözők figyelmét is ráirányította az alternatív böngészőkre.

A Symantec azt állítja, hogy tavaly július elseje és az év vége között dokumentált sebezhetőségek száma magasabb volt a Firefox esetében, mint az Internet Explorernél. Utóbbi azonban továbbra is sokkal magasabb arányban tartalmaz kritikus minősítésű biztonsági réseket, továbbá a hibák befoltozása nyílt forráskódú riválisánál sokkal több időt, 26 nappal szemben átlagosan 43 napot vett igénybe. Az időbeli rés még előbbi esetében is túlságosan magas, hiszen az adatok alapján a bűnözőknek átlagosan alig több mint 6 nap kell a hiba kihasználásához.

A Symantec 180 ország területén mintegy 20 ezer helyről gyűjti az adatokat, figyeli és rögzíti a számítógépekre érkező támadások típusait, számukat, intenzitásukat, időbeli elosztásukat. Az Internet Explorert érintő támadási lehetőségek száma 1997-től 2004 végéig 313-at tett ki, szemben a Mozilla-alapú böngészők kevesebb mint 100 résével. A Net Applications cég statisztikája alapján a Firefox februári részesedése már meghaladta a 6 százalékot is. Az év végére 10 százalékot irányzott elő a fejlesztéseket felügyelő Mozilla Foundation, de egyelőre nem lehet pontosan tudni a nyáron megjelenő IE 7.0 hatását.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 03:39

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.