Szerző: roberto

2003. május 19. 23:34

A SuSE Linux vállalati verziójának vannak a legjobb lehetőségei

[DHBA, CNET] Egy vezető New York-i informatikai tanácsadó

[DHBA, CNET] Egy vezető New York-i informatikai tanácsadó cég, a D.H. Brown Associates Inc. (DHBA) legutóbbi felmérése szerint a Linux kétségtelenül fontos szerephez jutott bizonyos alkalmazási területeken, köztük az általános célú munkacsoport-megoldások és a hálózati alkalmazások területén, illetve a programfejlesztői és technikai területeken. A cég az elmúlt héten publikálta a vezető Linux-disztribúciók funkcionális különbségeiről készült tanulmányát, amely szerint a SuSE Linux Enterprise Server a legjobb disztribúció a rendszer szolgáltatásai, képességei és lehetőségei tekintetében.

A tanulmány által vizsgált kategóriák csaknem mindegyikében vagy első helyen szerepel a SuSE Linux, vagy holtversenyben végez a Red Hat Linux AS mellett; a német disztribútor operációs rendszerének előnye különösen a rendszerkezelés terén mutatkozik meg. Az előny legfőbb forrása a szakemberek szerint abban rejlik, hogy az újabb szoftverek gyorsabban kerülnek bele a SuSE Linuxba, mint a vetélytársak disztribúcióiba, bár a tanulmány megemlíti, hogy a konkurencia szerint a SuSE olyan technológiákat is felvonultat, amelyek még esetleg nem tejesen érettek.

Hasonló tanulmányt utoljára 2001-ben végeztek a DHBA-nál, akkor a Debian Linux "gyenge", a Red Hat és a SuSE pedig "megfelelő" minősítést kapott. Az idei felmérés szerint mindhárom rendszernek "jó" a minősítése, ugyanakkor a Debian kissé még mindig le van maradva a két kereskedelmi disztribúcióhoz képest. Mindhárom Linux-változatot lekörözik a legjobb kereskedelmi UNIX-ok a maguk "kiváló" minősítésével, miközben a leggyengébb UNIX-ot, a korábban Caldera OpenUNIX, újabban SCO UnixWare néven forgalmazott terméket még a Debian is túlszárnyalja.

A D.H. Brown a SuSE Enterprise Linux Server 8, a Red Hat Enterprise Linux AS 2.1, és a Debian Woody (3.0) rendszereket vizsgálta, a végeredmények nem tükrözik (mivel a DHBA nem is vizsgálta) az említett disztribúciók piaci részesedését, a felhasználók elégedettségét, a terméktámogatási lehetőségeket, illetve azt, hogy milyen alkalmazások érhetőek el a rendszerekhez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról