Szerző: Barna József

2002. augusztus 27. 19:29

A lemezkiadók a fájlcserélő szolgáltatásokat teszik felelőssé a forgalom csökkenéséért

[ZDNet] A CD-lemezek forgalma az idei első félévben 7%-kal csökkent a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva. A lemezkiadók a visszaesésért az internetes fájlcserélő szolgáltatásokat teszik felelőssé.

[ZDNet] A CD-lemezek forgalma az idei első félévben 7%-kal csökkent a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva. A lemezkiadók a visszaesésért az internetes fájlcserélő szolgáltatásokat teszik felelőssé.

Az Amerikai Lemezkiadók Szövetsége (RIAA) egy tanulmányt tett közzé, amely azt látszik alátámasztani, hogy a zeneszámokat interneten keresztül beszerző felhasználók kevesebb lemezt vásárolnak. A szervezet a tanulmányhoz fűzött közleményében közölte: "Azok közül a felhasználók közül, akik az utóbbi hat hónap során a korábbiaknál több zeneszámot töltöttek le a fájlcserélő szolgáltatások segítségével, 41% állította, hogy kevesebb lemezt vásárol, mint hat hónappal korábban, míg mindössze 19% számolt be arról, hogy többet."

Amint az ismert, a RIAA folyamatosan támadja a fájlcserélő szolgáltatások üzemeltetőit és újabban a felhasználókat is. A szervezet erőfeszítéseinek eredményeképpen a korábban ingyenes szolgáltatások fokozatosan alakulnak át kereskedelmi szolgáltatássá. A fájlcserélő szolgáltatások legitimmé válásának rögös útját jól szemlélteti a Napster esete. Az egykoron szinte kultikus jelentőségű hálózatot a bíróság tavaly tavasszal utasította a zeneszámok szűrésére, azonban miután ez nem volt megfelelően kivitelezhető, az egész szolgáltatást le kellett állítani. A Napster később közölte, hogy legális, fizetős internetes zeneszolgáltatássá alakul, azonban finanszírozási problémák miatt ez egyelőre nem valósult meg. A csődbe jutott céget végül a német Bertelsmann vásárolta fel 8 millió dollárért.

A Forrester Research által e hónap elején készített tanulmány még azt emelte ki, hogy a lemezeladások csökkenésének hátterében nem az online kalózkodás, hanem sokkal inkább az általános gazdasági visszaesés és az új médiaformátumok megjelenése áll. A RIAA által most közzétett, ezzel ellentétes következtetésre jutó felmérést a Peter D. Hart Research Associates készítette 860, internet-hozzáféréssel rendelkező, 12-54 közötti felhasználó megkérdezése alapján.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról