Szerző: Voith Hunor

2016. május 30. 15:49

A Foursquare könnyít az uberesek címproblémáin

A Foursquare rendelkezik a világon az egyik legjobb lokációs API-val, erre fizet most be az Uber is.

Szorosabbra fűzte a már meglévő üzleti kapcsolatát az Uber és a Foursquare. A fuvarszervező szolgáltatás közel egy éve érhető el közvetlenül a népszerű helyajánlóból, bár a megvalósításba egy harmadik felet, a Buttont is bevonták, mely az alkalmazásintegrációs platformot biztosítja. A két cég a napokban bővítette az együttműködést: az Uber is beállt azon vállalatok sorába, melyek lokációs adatokat vesznek a Foursquare-től.

A bejelentés szerint az új megállapodás több évre szól, és a Foursquare hasznos, érdekes helyek adatait (pontos cím, név) fogja szolgáltatni az Ubernek az eddigi partner Google (Maps) mellett. A cég azt is kiemeli, hogy az Egyesült Államokban egy "bizonyos ideig" exkluzivitása van az új helyadat-szolgáltatók között, ami arra utal, hogy az Uber a jövőben további partnereket fog szerződtetni térképének pontosítása és könnyebb kezelhetősége érdekében. Persze pénzügyi részletek nem kerültek nyilvánosságra a szerződésről, de egy érdekes kitétel igen: a megállapodás időtartama alatt a Foursquare alkalmazottai kizárólag Uberrel fognak autós üzleti utakat bonyolítani.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A fuvarszervező azt várja a lépéstől, hogy a bővített adatbázis segítségével az eddiginél jóval több célállomás esetében lesz majd elegendő csak a nevet beírni (vagy az automatikus kiegészítéssel éppen csak annak bevitelét elkezdeni) a célállomás megadásakor, így a felhasználóknak kevesebbet kell vesződnie a pontos cím kikeresésével. A Foursquare azt is kiemeli, hogy az Uber-ügyfeleknek lehetősége lesz a helyadatok pontosítására és bővítésére, így a partnerség a következő években még tovább növelheti a helyajánló szolgáltatás már most is kiemelkedő pontosságát és részletességét.

Csak egy a sok közül

Az Uber messze nem az első fecske, amely a Foursquare több mint fél évtizede építgetett szuperpontos adatbázisát hívja segítségül. A cég két éve kezdte pénzre váltani az addig ingyen használható API-t, miután belátta, pusztán a listázott helyektől befolyó bevételből nem tud megélni, és azóta számos vállalat fizet a pontos helyadatokért – az Uber döntése alapján úgy fest, hogy még a Google-nek sem sikerült olyan helyadatbázist összehoznia, amely megkérdőjelezte volna a Foursquare létjogosultságát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról