Szerző: Dojcsák Dániel

2010. november 2. 16:43

Szenved a Twitter Magyarországon

Az Egyesült Államokban már a tévésorozatokban is egyre gyakrabban jelenik meg a Twitter, s mondhatni teljesen beépült a hétköznapokba. Összesen 175 millió felhasználót jegyez a szolgáltatás világszerte, de nagyon kevés magyar.

A Twitter felhasználói között már ott vannak a geekek, az unatkozó tinédzserek, a celebek, de öltönyös üzletemberek is. A következő két hónapban a becslések szerint a mikroblog-szolgáltató megünnepelheti a 200 milliomodik felhasználóját is, ami egyáltalán nem irreális a napi százezres nagyságrendű regisztrációt tekintve. Tavaly év végén még csak 58 millió twitterezőről beszéltünk, ami akkor soknak tűnt, ehhez képest a 200 millió már abszolút siker.

Magyarország nem kapta el ezt a ritmust, s annak ellenére, hogy a Twitter-felhasználók számára pezsgőnek és dinamikusnak tűnhet a hazai helyzet, a valóság elég kiábrándító. Liebig Zsolt, a Yamm.hu webes Twitter-kliens fejlesztője a HWSW számára összegyűjtötte a legfrissebb statisztikákat, amiből az derül ki, hogy továbbra is alig 57 ezer felhasználó regisztrált és kezdte használni magyarként a mikroblog szolgáltatást.

22 ezer

Az aktív felhasználók száma, tehát azoké, akik az elmúlt 30 napban legalább egyszer írtak, még alacsonyabb, alig 22 ezer fő. A használók viszont elég agilisek, ugyanis a kemény magnak köszönhetően a magyarok napi 40 ezer üzenetet hoznak össze, azaz havi szinten 1,2 milliót. A napi csivitelés mellett sokat tesznek hozzá a számokhoz a nagyobb rendezvények, tévéműsorok és események, a Yamm.hu statisztikái szerint az RTL Klub tehetségkutatója, az X-faktor, az #xfaktor címke alapján legalább heti 1300 üzenetet generál.

Ehhez hasonlóan több más műsor, mint a Megasztár, Showder Klub is rendszeres téma, de a közéleti, politikai, gazdasági történésekre is aktívan reagálnak a felhasználók. Emellett a tinédzserek csevegése tűnik jelentősnek, a tinisztárok, mint Éder Krisztián, a magyar volumenhez képest masszív és kitartó rajongótábort voltak képesek kiépíteni. Nem meglepő általában, hogy a magyar tweeteket szűrő Yamm.hu napi trendjei között szinte mindig a 10-ből legalább 3-4 a tinik által favorizált SP-vel vagy valamelyik társával kapcsolatos.

A legtöbb magyar felhasználó egyébként továbbra is a Twitter.com főoldalról használja a szolgáltatást, holott két speciálisan, csak a magyar közösségre formált mashup szolgáltatás is van a színen, például a kezdetben a techie közösség által kedvelt, mára inkább elfeledett Turulcsirip, illetve a fiatalosabb Yamm.hu. Ez utóbbit a 22 ezer magyar felhasználó közül naponta átlagosan 850-950 ember használja, havi szinten pedig legalább 2700 egyedi felhasználó lép be.

Heti 700 új felhasználó, édeskevés

Liebig Zsolt szerint a számok ellenére nem kell lemondani arról, hogy hazánkban is mainstream szolgáltatássá váljon a Twitter. Jelenleg heti 4-700 új magyar felhasználó regisztrál, de egy komoly lökéstől bármikor beindulhat a platform szekere itthon is. A legjobb példa Venezuela, ahol jó ideig szinte senki nem használta a szolgáltatást, majd amikor az elnök ráakapott, tömegesen regisztráltak az emberek, s most aze gyik legnagyobb Twitter-nemzet a világon.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Twitterhez hasonlóan a lokáció-alapú Foursquare sem ért el itthon komoly sikert egyelőre. Ugyan a geek közösség szinte azonnal befogadta, s azóta is lelkesen használja, de Budapesten kívül elhanyagolható a szolgáltatás jelenléte. A Foursquare API-ból kinyerhető információ szerint körülbelül 3 ezer magyar felhasználó van, de ezek nagy része passzív. Egy-egy helyen feltűntek ugyan olyan üzletek, vendéglátóipari egységek, amik kihasználják a Foursquare-t és kedvezményt adnak a bejelentkezőknek, de a hazai tábor egyelőre arra is kevés, hogy egy "Super Swarm" badge-et összehozzon, ami 250 egyidejű bejelentkezést jelentene.

A Foursquare helyzet sem fényes

A nyári fesztiválok indíthatták volna talán be a hazai Foursquare-használatot, de ez nem történt meg. Ennél a szolgáltatásnál ráadásul szükséges egy GPS-képes, adatkapcsolattal rendelkező okostelefon megléte is, ami tovább szűkíti a felhasználók körét. A Twitter esetében az elmúlt évben úgy tűnt, hogy több médium is aktívan elkezdi használni, s beépíti a tartalomszolgáltatásába is a Twittert, de a legtöbben végül mégsem tették meg. Az Index.hu lelkesedése is alábbhagyott, s kevésbé markánsan használja az élő közvetítéshez a szolgáltatást, s több másik online médiumnál is háttérbe került a Twitter-doboz.

Pedig a magyar felhasználói bázis igen erős, s nyitott az újdonságokra, a Twitter és a Foursquare esetében is csak a kritikus pont hiányzik. A Facebook magyar felhasználói jelenleg több mint 2,1 millióan vannak, s az elmúlt időszakban heti 50 ezer feletti növekedést mért a közösségi hálózat hirdetési statisztikai rendszere. Ez azt jelenti, hogy hetente körülbelül annyi ember regisztrál a Facebookra, mint amennyien összesen Twittereznek, pedig globálisan a két szolgáltatás között nincs ekkora különbség: a Facebook 530 millió, a Twitter pedig 175 millió felhasználót számlál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról