Szerző: Bodnár Ádám

2009. június 17. 10:18

Csökkent az Adobe forgalma és eredménye is

Látványosan visszaesett az Adobe forgalma és nyeresége is a most zárult második pénzügyi negyedévben, a recesszió a grafikai szoftverek piacát sem kerülte el. A vállalat forgalma erőteljesen függ a média- és reklámipartól, amely a válság miatt szintén mélyponton van jelenleg.

Az Adobe második negyedéves bevétele 21 százalékkal csökkent éves összehasonlításban és így 704 millió dollárt tett ki, de még az első negyedévvel összevetve is több mint 10 százalékos volt a csökkenés. A nettó profit 41 százalékkal esett 2008 azonos időszakához képest, az Adobe 126 millió dolláros nettó eredményt könyvelhetett el. A részvényenkénti 35 centes profit megfelelt a Bloomberg által megkérdezett elemzők elvárásainak.

A recesszió miatt a vállalatok nem csak hardverekre, szoftverekre sem költenek és ez igaz az Adobe által forgalmazott termékekre is. Shantanu Narayen, a cég vezére szerint 2009 második negyedévében a szeptemberben megújított Creative Suite csomagból 22 százalékkal kevesebb bevétel folyt be mint egy évvel korábban. A Creative Suite 4 pont a válság kitörésekor érkezett a piacra, ezért is nem tudta hozni a bevételi terveket. Az Adobe forgalmának kétharmadát adják a grafikai szoftverek. Az irodai szoftverekkel (Acrobat) foglalkozó üzletág forgalma is több mint ötödével esett vissza tavalyhoz képest.

Mark Garrett pénzügyi vezető az eredmények kapcsán elmondta, Európában továbbra is jelentősen csökkentek az Adobe eladásai, az Egyesült Államokban azonban már láthatóan elérte a mélypontot a piac. A nyárra eső harmadik pénzügyi negyedév hagyományosan a leggyengébb az Adobe számára, a cég 665-715 millió dollár közötti bevételre számít mindössze.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról