Szerző: Ady Krisztián

2007. július 18. 10:07

Könnyebben kereshetünk csengőhangot és mobil játékot a Google-lel

[WSJ] Céghez közelállóktól szerzett információk szerint a mobilok böngészőit is szeretné véglegesen meghódítani a Google, mely egy olyan keresőmotoron dolgozik, mely kifejezetten mobilos tartalmakat keres és kínál az internetről. A továbbfejlesztett mobil keresővel csengőhangokat, játékokat, háttérképeket és más hasonló anyagokat kereshetünk, melyeket közvetlenül meg is vásárolhatunk majd.

[WSJ] Céghez közelállóktól szerzett információk szerint a mobilok böngészőit is szeretné véglegesen meghódítani a Google, mely egy olyan keresőmotoron dolgozik, mely kifejezetten mobilos tartalmakat keres és kínál az internetről. A továbbfejlesztett mobil keresővel csengőhangokat, játékokat, háttérképeket és más hasonló anyagokat kereshetünk, melyeket közvetlenül meg is vásárolhatunk majd.

Továbbfejlesztik

A Google már eddig is szerzett komoly tapasztalatokat erről a területről, hiszen jóideje rendelkezik egy mobilos keresővel, az új szolgáltatás ennek jelentősen továbbfejlesztett változata lenne. A jelenlegi mobil keresőoldal nem csak keres az interneten, de a találatokat a készülék kijelzőjére, WAP-böngészőjének megfelelőbb formátumba konvertálja át. A cég már több mobilszolgáltatóval jó viszonyt ápol, többek között az itthon is elérhető, megújult Vodafone Live mobilportál is a Google keresőjével kombinálva lett okosabb. A Google azt szeretné elérni, hogy új keresője egy átjáró legyen a felhasználók és a tartalomszolgáltatók között.

Újságban is hirdethetnek
Elérhetővé vált az amerikai AdWords felhasználók számára a Google Print Ads programja, mellyel az online hirdetők hirdetései több mint 225 papíralapú újságban, kinyomtatva jelenhetnek meg. Az összesen 30 milliós példányszám valószínűleg hatalmas csábítás lesz a több tízezer potenciális hirdető számára.
A Google keresőjével böngészve egy adott előadó számára egy azt kínáló szolgáltatókat tartalmazó listát, illetve a csengőhangokra mutató linkeket kaphatnánk , így szolgáltatótól függetlenül vásárolhatnánk meg az adott anyagot. A Google a találatok listájának manipulálásával juthatna pénzhez a jelenlegi tervek szerint, hasonlóan a jelenlegi "szponzorált találatok" megoldáshoz -- aki fizet, a lista tetejére kerül.

A keresőóriás hónapokon keresztül dolgozott a szolgáltatókkal közösen, hogy indexelje a náluk fellelhető tartalmakat -- mint például a hazai Vodafone Live-nál --, így a mobil kereső hamarosan piacra léphet, a pontos megjelenési idő azonban még ismeretlen. Még egy ekkora vállalatnak, mint a Google-nek is meg kellett bírkóznia technikai problémákkal, tapasztalatokat kellett szereznie ezen a területen. A kereső inkább hasonlít majd a Google Product Search szolgáltatásra, mint egy egyszerű webes keresőre.

Növekedés

A Google befektetései valószínűleg gyorsan megtérülnek, a Yankee Group becslése szerint ugyanis a múlt évben 27,4 milliárd dolláros mobilos tartalompiac a következő években is erőteljesen növekedni fog, 2011-re elérheti az 59,3 milliárd dolláros forgalmat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról