Szerző: mz

2001. január 18. 23:17

A Panasonic jövőbeli tervei

Lehet, hogy a cím önmagában nem valami érdekes, hiszen egy átlagos magyar fogyasztó nem vásárolhatja meg a legújabb fejelsztések eredményeként megjelenő termékeket - már csak azért sem, mert azok nagy része nem jut el kicsiny hazánkba. Úgy vélem, mégis érdekes lehet szemezgetni a cég terveiből, hiszen megtudhatjuk belőlük, vajon hogyan képzelik el ők a világ fejlődését.

[Mmd] Az "Értékteremtés 21" elnevezésű terv keretében a Panasonic szeretne "szupergyártóvá" előlépni, azaz az alkatrész- és eszközüzletág továbbfejlesztésével, rugalmasabb és gyorsabb gyártással és az ügyfélközpontúság erősítésével különféle megoldásokat és szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. A terv két részből, növekedési stratégiából és szerkezeti reformból áll. A Panasonic a jövőben értékesebb szolgáltatásokkal kíván versenyelőnyhöz jutni, és olyan szervezeti felépítést kíván kialakítani, ahol a dolgozók a digitális hálózatok korában rugalmasan tudnak reagálni az egyes ügyfelek igényeire.

A cég 2001. április 1-jétől négy új szegmensre – audiovizuális hálózatok, háztartási készülékek, ipari berendezések, valamint alkatrészek és eszközök – kívánja felosztani a jelenleg fogyasztási cikkekre, ipari termékekre és alkatrészekre osztott termékstruktúráját. A cég a berendezések eladásának növelésén kívül eszköz- és szolgáltatási üzletágát is szeretné bővíteni. Ugyancsak a jövőbeni tervek között szerepel a szolgáltatások összforgalomban elfoglalt részarányának körülbelül 10%-ra emelése. A jelenlegi összforgalom 6 %-át kitevő szolgáltatások széles köre magában foglalja a rendszertervezést, a rendszertechnikát, az üzembe helyezést és a karbantartást, az internetes és műsorsugárzással kapcsolatos szolgáltatásokat, valamint a szoftverfejlesztést és a tartalomkészítést.

A Panasonic felgyorsítja az Internet köré szerveződő otthoni hálózati berendezések fejlesztését. A hálózatok területén a cég új vállalkozásokat is szeretne beindítani, amelyekhez berendezésekkel, technológiákkal, szolgáltatásokkal és azok integrálásával járulna hozzá. A Panasonic más japán cégekkel együttműködve például létrehozta az ePF Net, Inc. nevű céget, amely digitális televízióra épülő interaktív szolgáltatásokat, például e-kereskedelmet kínál a japán piacon. A cég életvitel-javítószolgáltatásokat, például az egészségügy területén személyi monitorozó rendszereket, az otthoni biztonsági berendezések területén pedig videotelefonos ajtónyitó rendszereket is kínál. Az új szolgáltatási üzletágak közé tartoznak a mobil multimédiás szolgáltatások, valamint a digitális televíziózással és a kapcsolatos szolgáltatások is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról