:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. május 15. 10:08

Hátraarc: Ismét HBO Max lesz a Max

A mennyiség helyett a minőségre kíván fókuszálni a Warner, ezzel magyarázza, hogy visszahozza az HBO Max korábbi nevét. Már negyedszerre módosul az alkalmazás neve egy évtized alatt.

A korábban HBO Max néven futó előfizetéses online videostreaming-platform (SVOD) két éve nevezte át magát nemes egyszerűséggel Max-ra, hogy aztán szerdán bejelentse: nyártól kezdve ismét HBO Max-ként fog tovább működni. A Warner kommunikációja szerint a lépéssel többek közt az szeretnék jelezni, hogy a szolgáltatás visszatér az HBO-s gyökereihez, és nagyobb hangsúlyt kapnak a jövőben a saját gyártású sorozatok és a Warner Bros. sikerfilmjei. Mivel az HBO „a legmagasabb minőséget képviselő márka”, jobban képviseli a fogyasztói ajánlatot és támogatja a növekedési stratégiát.

A streamingpiac úttörője meglehetősen nehezen találja saját identitását: volt már HBO Go (2008), HBO Now (2015), HBO Max (2020), utána jött a Max (2023) és a friss bejelentés szerint 2025-től kezdve ismét az HBO Max névvel megy tovább. A közelmúltban már lehetett látni annak jeleit, hogy valami készül a háttérben, mivel a Max maga mögött hagyta a 2023 óta használt kék színt logóban és arculatban, hogy visszatérjen a klasszikus HBO-s fekete-fehérhez.

A WBD számokkal is szolgált közleményében: a streaming üzletág két év alatt közel 3 milliárd dollárral növelni a nyereséget, és az elmúlt évben 22 millió új előfizetővel bővült világszerte, így az előfizetők száma meghaladta az összesen 122 milliót. A következő nagy célkitűzés, hogy 2026 végére 150 millió fölé sikerüljön tornázni a bázist. Ebben segíthet a cég várakozásai szerint az új tartalmi stratégia, mely előtérbe helyezi az HBO saját tartalmait, a Warner Bros. blockbuster filmjeit, valamit a Max nemzetközi sorozatait. Az alkalmazás nemrég jelent meg Ausztráliában és Franciaországban, jövőre pedig Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban is elérhető lesz, ennek fényében reálisnak tűnik a kitűzött cél elérése az év végére vonatkozóan.

unnamed

Tavaszi mix a 2025-ös IT pangástól az interjúk evolúciójáig

Ezúttal öt IT karrierrel kapcsolatos, érdekes és aktuális témát érintettünk.

Tavaszi mix a 2025-ös IT pangástól az interjúk evolúciójáig Ezúttal öt IT karrierrel kapcsolatos, érdekes és aktuális témát érintettünk.

A 2019-ben bevezetett HBO Max elnevezés után a szolgáltató két éve, május végén hagyta el a Home Box Office rövidítéseként évtizedek óta használt HBO betűszót, miután elrajtolt az Egyesült Államokban, és új tartalmak mellett új díjcsomagstruktúrát is hozott magával. Az új név alatt elérhető szolgáltatás egybegyúrta az HBO Max, a discovery+ és az Eurosport kínálatát a továbbfejlesztett appon keresztül, az HBO Max addigi tartalmának több mint a dupláját kínálva. Európában csak tavaly májusban történt meg az átnevezés.

Mennyiség helyett minőség?


Az átnevezés utáni első negyedévben láthatóan visszaestek a Max számai, de a cég nem írta egyértelműen az átnevezés számlájára a negatív tendenciát mutató számokat, inkább a gyártási folyamatok kedvezőtlen tempója és az időzítés tehetett be az eredményeknek, miközben kevesebb sorozattal sikerült bővíteni a kínálatot az időszakban. David Zaslav, a cég vezérigazgatója szerint a Max-ra való átterelés sikeres volt, és a vártnál kisebb mértékben történt az előfizetői bázis morzsolódása.

Az elmúlt néhány év streaming háborújában a Netflix szerezte meg az abszolút vezetést, a Nielsen piackutató márciusi számai szerint az összes képernyő előtt töltött idő körülbelül 8 százalékát szerezte meg a streamingszolgáltatások közt. A Warner Bros. Discovery 1,5 százalékot hasított ki magának, valamivel többet, mint a Peacock, de elmaradt a Disney szolgáltatásaitól, az Amazon Prime Videotól, a Paramounttól, a Rokutól és a Tubitól is.

A vezetők az elmúlt hónapokban belátták és hangot is adtak annak, hogy nem győzhetik le a több mint 300 millió előfizetővel rendelkező Netflixet, és inkább kiegészítő szolgáltatásként, egyedi tartalmakkal vonzanák be a felhasználókat. JB Perrette, a Warner Bros. Discovery streaming elnöke szerint a fogyasztók visszajelzései arról árulkodnak, hogy nem több, hanem inkább egyedi, minőségi tartalmat szeretnének kapni. Az elmúlt két évben állítólag a Discovery tartalmának nagy részét nem is nézték meg az előfizetők, a saját gyártású tartalmaknak viszont nagy volt a sikere.

A világ egyik vezető processzor-architektúra tervező vállalata, az Arm 2025-ben jelentősen bővíti budapesti mérnökcsapatát. Csatlakozz hozzánk, és alakítsd velünk a jövő technológiáját! További részletekért látogass el weboldalunkra!

a címlapról