Még több pénzt hagy az Epic Games Store a kis fejlesztők zsebében
Változik a jutalékrendszer az Epic Games Store-ban, a Steam riválisának szánt piactér kedvezőbb feltételekkel csalogatja be a kisebb szereplőket.
A 2018-ban indult Epic Games Store anno azért vált vonzó alternatívává a PC-s játékokat árusító digitális piacteret uraló Steammel szemben, mert a zsinórmértéknek számító 30 százalék helyett csupán csak 12 százalék jutalékot írt elő az eladások bevételeiből a fejlesztők számára. A Fortnite-ról ismertté vált stúdió szándéka egyértelműen az volt, hogy a Valve által üzemeltetett Stam hegemóniáját megtörje. A két piactér közti verseny története most újabb fordulóponthoz érkezhet: az Epic bejelentette, hogy nullára csökkenti, tehát teljesen elengedi a jutalékot egy játékprogramnál, amennyiben még nem érte el az egymillió dollár éves bevételt.
Az új díjstruktúra júniusban lép életbe, és alkalmazásonként lesz érvényes. Miután az adott program átlépi az évi egymillió dolláros határt, a szokásos 12 százalékos sarc lép életbe. Nem először kedvez az Epic a kisebb fejlesztők számára, 2011-ben 50 ezer dollárig mentesítette őket az ingyenes Unreal Development Kittel készített projektek esetében, később egymillió dollárra felemelve a határt.
USA Tech Hub: ahonnan a passzátszél fúj Minden, ami a technológiai szektorban történik, jellemzően az USA-ból indul.
Az Epic láthatóan a Valve által követett taktikával teljesen szembemegy, mivel a Steam-tulajdonos főleg a népszerűbb, már komolyabb vásárlói táborral rendelkező programok készítőinek kedvez. A cég 2018-ban az alapértelmezett 30 százalékos bevételi részesedést ugyan 25 százalékra csökkentette, de csak a 10 millió dollárt meghaladó bevételt generáló programok esetén. Amennyiben az adott játékból befolyó összeg túllépi az 50 milliót a megjelenése óta, ez tovább csökken 20 százalékra. Az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney ezt a hozzáállást korábban élesen kritizálta, kiemelve, hogy a kisebb fejlesztők ezzel hátrányba kerülnek, mivel lényegében arányosan nekik nagyobb terheik vannak.
A Fortnite-tulajdonos ugyan vélhetően jelentősebb bevételtől eshet el az új díjszabási rendszerben, de eddig sem titkolta, hogy hajlandó komolyabb összegeket befektetni saját játékboltjába, hogy erősebb lábakat növesszen a legfőbb versenytárssal szemben. A 2024-es számokat elnézve a különbség azért még mindig nagy: míg tavaly az Epic boltjában körülbelül egymilliárd dollárt költöttek el a játékosok, addig a Steamen zajló összköltések meghaladták a 10,8 milliárd dollárt. Ez pedig még messze van a vállalat korai optimista célkitűzésétől, hogy 2024-re a PC-s játékpiac 35-50 százalékát szerezze meg magának.