:

Szerző: Koi Tamás

2023. február 22. 13:41

Koreában már hangklónok válaszolhatnak a telefonhívásokra

A különféle okostelefonos asszisztens-rendszerek számos ponton megkönnyíthetik a felhasználó életét, az egyre fejlettebb MI-algoritmusokkal pedig újabb és újabb funkciók kerülhetnek be ezek repertoárjába. Mint például a hangklónozás.

A mesterséges intelligencia által létrehozott szintetikus hang viszonylag régóta a mindennapi élet része, az egyes felhasználók, személyek hangjának klónozása azonban még korántsem számít elterjedt gyakorlatnak. Ez azonban rövidesen változhat, könnyen lehet, hogy egy olyan eszköz által, mely ott lapul több milliárd felhasználó zsebében.

A globális okostelefon-piacot vezető Samsung ma bemutatta a dél-koreai cég készülékein elérhető Bixby mobilasszisztens legújabb funkcióját, mely lehetővé teszi a készülékek tulajdonosai számára, hogy egy bejövő hanghívásra szövegbevitellel tudjanak válaszolni, melyet az MI-alapú algoritmus a hívott fél hangját klónozva olvas fel a hívónak.

robot_caller

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A Bixby Custom Voice Creator applikációval a felhasználónak először fel kell olvasnia néhány mondatot, melyet a rendszer először elemez, majd előállítja a szintetikus klónt, amit használni fog a válaszok során. A rendszer egyelőre csak koreai nyelven működik, illetve csak a Samsung Galaxy okostelefon-széria legfrissebb tagjaival használható, később azonban megtanulhat más nyelveket, illetve a telefonhívásokon túl egyéb, Samsung-applikációkban is a tulajdonos hasznára lehet.

A hanghívások szövegbevitelen keresztüli megválaszolása egyébként nem új keletű találmány, a One UI 5-tel már korábban megérkezett a Bixby Text Call, ami szintén a fenti célt szolgálta, a kijelzőn begépelt szöveget azonban egy robothang olvasta be a hívó félnek. Utóbbi funkció egyébként szintén most vált elérhetővé angol nyelven.

Mivel a nyelvi támogatás egyelőre meglehetősen korlátozott, jelenleg erősen kérdéses, hogy a bepötyögött szöveg felolvasva mennyire hat természetesnek, illetve a hús-vér emberekkel folytatott kommunikáció során mennyire etikus egyáltalán az alkalmazása, hiszen a fejlődés előrehaladtával óhatatlanul elérkezhetünk - a jelek szerint a vártnál jóval hamarabb - arra a pontra, amikor nem lehet minden kétséget kizáróan eldönteni, hogy a vonal túlsó végén élő emberrel beszélünk-e.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

0

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.