Szerző: Koi Tamás

2023. február 22. 13:41

Koreában már hangklónok válaszolhatnak a telefonhívásokra

A különféle okostelefonos asszisztens-rendszerek számos ponton megkönnyíthetik a felhasználó életét, az egyre fejlettebb MI-algoritmusokkal pedig újabb és újabb funkciók kerülhetnek be ezek repertoárjába. Mint például a hangklónozás.

A mesterséges intelligencia által létrehozott szintetikus hang viszonylag régóta a mindennapi élet része, az egyes felhasználók, személyek hangjának klónozása azonban még korántsem számít elterjedt gyakorlatnak. Ez azonban rövidesen változhat, könnyen lehet, hogy egy olyan eszköz által, mely ott lapul több milliárd felhasználó zsebében.

A globális okostelefon-piacot vezető Samsung ma bemutatta a dél-koreai cég készülékein elérhető Bixby mobilasszisztens legújabb funkcióját, mely lehetővé teszi a készülékek tulajdonosai számára, hogy egy bejövő hanghívásra szövegbevitellel tudjanak válaszolni, melyet az MI-alapú algoritmus a hívott fél hangját klónozva olvas fel a hívónak.

robot_caller

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Bixby Custom Voice Creator applikációval a felhasználónak először fel kell olvasnia néhány mondatot, melyet a rendszer először elemez, majd előállítja a szintetikus klónt, amit használni fog a válaszok során. A rendszer egyelőre csak koreai nyelven működik, illetve csak a Samsung Galaxy okostelefon-széria legfrissebb tagjaival használható, később azonban megtanulhat más nyelveket, illetve a telefonhívásokon túl egyéb, Samsung-applikációkban is a tulajdonos hasznára lehet.

A hanghívások szövegbevitelen keresztüli megválaszolása egyébként nem új keletű találmány, a One UI 5-tel már korábban megérkezett a Bixby Text Call, ami szintén a fenti célt szolgálta, a kijelzőn begépelt szöveget azonban egy robothang olvasta be a hívó félnek. Utóbbi funkció egyébként szintén most vált elérhetővé angol nyelven.

Mivel a nyelvi támogatás egyelőre meglehetősen korlátozott, jelenleg erősen kérdéses, hogy a bepötyögött szöveg felolvasva mennyire hat természetesnek, illetve a hús-vér emberekkel folytatott kommunikáció során mennyire etikus egyáltalán az alkalmazása, hiszen a fejlődés előrehaladtával óhatatlanul elérkezhetünk - a jelek szerint a vártnál jóval hamarabb - arra a pontra, amikor nem lehet minden kétséget kizáróan eldönteni, hogy a vonal túlsó végén élő emberrel beszélünk-e.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról