:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. augusztus 29. 12:52

Ennyibe kerülhet az olcsósított Netflix

A legfrissebb lapértesülések szerint 7 és 9 dollár közt mozoghat majd a reklámtámogatott csomagok ára a világ legnagyobb online videotékájában, óránként pedig négy percnyi hirdetést láthatnának az előfizetők.

A Bloomberg forrásai szerint a Netflix 7-9 dollár közt árazhatja hamarosan bevezetni kívánt, hirdetésekkel támogatott csomagjait, amik így lényegesen olcsóbb alternatívát jelenthetnek a meglévő előfizetők számára is a mostani havidíjakhoz képest, hiszen jelenleg 10, 16 és 20 dolláros csomagok közül lehet választani (hazánkban 2490, 3490 és 4490 forintot jelent). Ez nagyjából egyezik a Hulu 7 dolláros hirdetéses csomagjával, és valamivel olcsóbb, mint a 10 dolláros HBO Max.

Természetesen némi kompromisszummal számolni kell: nem csak, hogy a reklámokat kell elviselni, de az elérhető tartalmak kínálata sem lesz teljes eleinte, és a mobilapp forráskódjában szemfülesek már véltek felfedezni arra utaló jeleket, hogy az offline megtekintés funkciót is mellőzni kell. A jelentés szerint a cég kitűzött célja, hogy óránként négy percnyi hirdetést adjon el, amiket a lejátszani kívánt tartalom előtt és közepén jelenítene meg (ugyanígy négy percet jelenít meg óránként az HBO Max is).

netflix_penz

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Korábbi híresztelésekkel egybevág, hogy lesznek bizonyos tartalmak, tartalomtípusok, melyeknél nem fognak megjelenni a hirdetések. Ilyen tartalmak lesznek elsősorban a nagy húzócímnek számító egész estét mozifilmek, legalábbis a premierüket követő, pontosan meg nem határozott időszakban - állítja a lap. Ennek elsődleges oka, hogy a Netflixnél úgy gondolják, a legnevesebb filmkészítők elfordulnának a platformtól, ha a műsoraikat a kezdetektől fogva reklámszünetek tarkítanák. Szintén tabu lesz a reklám a kifejezetten gyermekeknek szánt tartalmak (filmek, sorozatok) esetében, illetve az egyes licencmegállapodásoktól függően minden más, olyan tartalomnál, ahol a licenctulajdonossal eredetileg olyan megállapodást kötöttek, mely tiltja a reklámok beillesztését a műsorba.

Az eddigi információk alapján a Netflix az idei év utolsó negyedévében teheti elérhetővé az olcsóbb csomagokat „fél tucat” piacon, a szélesebb körű bevezetésre 2023 elején kerülhet sor. A Netflix szóvivője szerint a Bloomberg jelentése csak spekuláció, a cég még jelenleg is dolgozik az alacsonyabb árú szint bevezetésének részletein. A reklámmodellel kapcsolatos részletek még meglehetősen képlékenyek, könnyen előfordulhat az is, hogy a Netflix végül kifarol az új, reklámokkal támogatott előfizetések mögül - hívta fel a figyelmet korábban már a Bloomberg is.

Miután a cég év elején közölte, hogy egy évtizede először fordul elő, hogy nettó előfizetőket vesztett, Reed Hastings társ-vezérigazgató több bejelentést is tett a streamingszolgáltatás jövőbeli terveiről, azóta pedig újabb lelombozó negyedéves eredményt közölt a vállalat. A Netflix januárban az Egyesült Államokban is megemelte árait az összes tervében (ami már a harmadik áremelés az elmúlt évek alatt), és olyan módszereket tesztel, amelyek segítségével a jelszómegosztással ügyeskedő nézőket előfizetőkkét konvertálhatná. A vállalatnak mindeközben más streaming szolgáltatások erősödésével is szembe kell néznie, többek közt a Disney+-szal és az HBO Max-szal.

Október 13-án 6 alkalmas, 18 órás CI/CD alapozó képzést indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roszkoszmosz

20

Saját Starlink-riválist indít Oroszország

2025. szeptember 17. 13:43

Az első indítások idén év végén jöhetnek, 2035-re valósulhat meg a teljes, országos lefedettség, beleértve az Észak-sarkvidéket.