Leállt Németországban az Oppo és OnePlus mobilok értékesítése
Szabadalomsértés miatt tiltották be a két ismert kínai márka mobiljainak forgalmazását, miután a Nokia javára ítélt a bíróság.
A kínai okostelefon-gyártó Oppo és almárkája, a OnePlus leállította az okostelefonok értékesítését Németországban, miután veszített a Nokia távközlési gyártóval (nem összetévesztendő a Nokia márkát birtokló HMD Globallal) szembeni szabadalmi perben. A szabadalmi ügyekkel foglalkozó Juve Patent hírportál szerint a Nokia azzal vádolta meg a két mobilcéget, hogy licencdíj nélkül használják az általa szabadalmaztatott, 4G és 5G jelek feldolgozására kifejlesztett technológiájukat. A OnePlus szerint a Nokia indokolatlanul magas licencdíjakat akar felszámítani a szabadalmak használatáért, de amennyiben a későbbiekben is szeretnék folytatni az értékesítést, csengetniük kell a finn óriásnak, máskülönben mellőzniük kell a pronlémás technológiákat a jövőbeli modelleknél.
A bíróság a Nokia javára ítélt, és az értékesítés leállítását rendelte el múlt hét pénteken. Az Oppo és a OnePlus az utasításnak eleget téve módosította németországi webáruházának kínálatát: az Oppo oldala már nem tesz említést a hardverekről, sem okosórákról, sem telefonokról, a OnePlus esetében szintén csupasz felülettel találkozhatnak a német netezők, semmilyen mobillal kapcsolatos oldal nem töltődik be, vagy hibaüzenettel tér vissza.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A OnePlus igazgatója a The Verge-nek elmondta: aktívan dolgoznak az érintett felekkel azon, hogy a jogi problémák megoldódjanak, bár a termékek értékesítése és reklámozása szünetel, de a márka továbbra is elkötelezett a német piac iránt, folytatni kívánja tevékenységét. A már meglévő felhasználók természetesen a jövőben is megkapják a szükséges szoftveres frissítéseket az eszközeikre, és harmadik feleken keresztül hozzáférhetők egyes készülékek.
Ugyan a OnePlus és az Oppo neve ismert neveknek számítanak, de az európai piacon csak kis tényezők. A CounterPoint Research adatai szerint az Oppo a teljes európai piac mindössze öt százalékát tette ki 2022 második negyedévében (a Samsung, az Apple és a Xiaomi mögött), a OnePlus pedig még ennél is kevesebbet. Gondba akkor kerülhet a két márka, ha a német precedens után más európai országokban is indulnak hasonló eljárások, amik az értékesítés leállítását eredményezhetik.