:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. július 15. 10:58

A Google kereső tortájába is beleharap a TikTok

Már nem csak a YouTube felhasználóiból csábít el a TikTok, a videós szolgáltatást több Z-generációs már szívesebben használja információk kereséséhez, mint a jó öreg Google keresőt.

Már nem csak a közösségi médiában szorongatja versenytársait a TikTok, de az interneten kereső felhasználók közt is egyre nagyobb teret követel magának. A Google által gyűjtött adatok szerint a Z-generáció (15 és 24 év közöttiek) közel 40 százaléka információkutatáskor inkább a TikTokot és az Instagramot használja, mint a Google keresőt és térképet - számolt be az amerikai felhasználókat vizsgáló belsős Google-jelentés eredményeiről a TechCrunch. A Google alelnöke, Prabhakar Raghavan szerint ez egy újfajta mindset a fiatal netezők részéről, amit a cégnek is le kell követnie.

A leggyorsabban felfutó közösségimédia-alkalmazásnak számító TikTok pár év alatt vált rendkívül népszerűvé, sikeres funkcióit a konkurensek is magukévá tették, az Instagram és a Snapchat például a rövid videós appról másolta a Reels és Spotlight fejlesztéseket. A TikTok formátuma azonban arra is hatással van, hogyan keresnek információt a neten a fiatalabb korosztály képviselői, ebben a tekintetben újabb trend rajzolódik ki.

tiktok_keresés

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Google ennek hatására a jövőben olyan újításokat tervez bevezetni, amik vonzóbbá tehetik a keresőmotort a fiatalabbak számára, például egy fejlesztést, aminek segítségével a mobiltelefon kamerájával átpásztázva egy területet a felhasználó rögtön információt kapna a környező objektumokról, vendéglátóhelyekről. Raghavan szerint látható, hogy a Z-generációt összességében a vizuálisan gazdagabb formátumok érdeklik, ha keresésről és tartalmak felfedezéséről van szó. A Google térkép már próbál igazodni ehhez, például a kiterjesztett valóság bevezetésével a navigációban, hamarosan pedig egy új 3D mód és immerzív nézet is elérhetővé válik a szolgáltatásban.

A vizuális tartalmakra való hangsúlyeltolódás a kereső jövőjére is hatással lesz, az ügyvezető szerint a változások jól lekövethetők, ha a múltba nézünk: míg korábban a netezők pár kulcsszó beírásával jutottak el az őket érdeklő linkekhez, manapság már egyes országokban a keresések 30 százaléka hangvezérléssel történik, a felhasználók egy része már nem bíbelődik a gépeléssel sem. A Google tavaly megerősítette továbbá, hogy dolgozik azon, hogy a kereső képes legyen az Instagram- és TikTok-videók indexelésére. Kifejezetten TikTok-videóra keresni egyébként már most is lehetséges, amennyiben a felhasználó a kulcsszavak után a "tiktok" keresőszót írja. A TikTok emellett a szintén Alphabet tulajdonában lévő YouTube felhasználóit is hódítja, aminek az Insider Intelligence előrejelzése szerint számokban mérhető hatásai lesznek a jövőben: az előrejelzések szerint a TikTok hirdetési bevétele 2024-re megelőzi a YouTube-ét.

Korábban mi is írtunk bővebben arról a felvetésről, hogy a Google kereső a találatok minősége szempontjából hanyatlik, egyre nehezebb feladat előásni a releváns, jó minőségű organikus találatokat, mivel a toptalálatok listáján átvették az uralmat a hirdetések és a generált szeméttartalom. Ezért sokan az őket érdeklő kérdésekre válaszokat inkább más felületeken, például a Redditen keresnek. Michael Spencer adattudós szintén arról beszélt, hogy a fiatal korosztály már másként néz utána az őt érdeklő dolgoknak: mobilon a TikTokon keresnek, preferálják a hangalapú keresést is, vagy a Redditen keresnek a Google-ön keresztül. 

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 18:47

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.