A magyarok több mint háromnegyede internetezik
A magyar internetezők szokásait és demográfiai összetételét vizsgálta 2021 végén a Gemius Hungary a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából - a kutatásból többek közt kiderült, hogy a 15 év feletti magyarok több mint 77%-a internetezik a lakosság 69%-a pedig fent van a Facebookon is.
A legidősebb korosztályt leszámítva ma már minden korcsoportban alapvető az internethasználat, a legfiatalabbak és a fiatalok körében pedig gyakorlatilag olyan természetes jelenség, mint az ivóvíz- vagy a villamosáram-fogyasztás - derül ki a Gemius Hungary tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó felméréséből, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ismertetett.
A kutatásból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede – 77,52%-a – internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. Ebből a korcsoportok szerinti bontás alapján a kb. 1 milliós Z-generáció (15 és 24 év közöttiek) és a kb. 2 milliós Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) közel 100 százaléka netezik.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A 2,36 milliós X-generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós baby boomereknél (57 és 75 év közöttiek) közel 62 százalékos. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék - derül ki a kutatásból.
Egy korábbi, szintén az NMHH által bemutatott kutatás ennél valamivel kedvezőbb képet tárt fel a magyar helyzetről: 2020-as számok alapján legalábbis a világhálót a 14 éves és idősebb népesség csupán 18 százaléka nem használta hazánkban.
A legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak interneten keresztül a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
A Gemius számaiból az is kiderül, hogy 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.