:

Szerző: Koi Tamás

2020. április 24. 10:38

Meglepetés: többet internetezünk a karanténban

Nem túl meglepő módon lényegesen többet internetezik otthonról az átlag előfizető, mióta a kormány kijárási korlátozásokat vezetett be a COVID-19 fertőzés visszaszorítása érdekében. A Telenor és az Ipsos közös kutatása a megváltozott nethasználati szokásokra igyekszik rávilágítani.

Nyilvánvalónak tűnhet mindenki számára, hogy jelen helyzetben jelentős mértékben erősödött a távközlési infrastruktúrák forgalma - legyen szó vezetékes vagy vezeték nélküli elérésekről - globálisan, miután tömegek szorulnak a négy fal közé hetek óta, és próbálják a napi munkát vagy a tanulást távolról, interneten keresztül végezni. A Telenor által megrendelt, az Ipsos által végzett reprezentatív kutatás most arra próbál választ adni, hogyan is változott pontosan a magyarok nethasználati szokása a kijárási korlátozások révén.

A kutatás egyik legkevésbé meglepő eredménye, hogy a felnőtt magyar internethasználók 73%-a jellemzően legalább 2 órával többet netezik otthon naponta, mint a veszélyhelyzet előtt. A kutatás szerint a megkérdezettek 86%-a mobilon (is) netezik, 82%-uk notebookot használ a munkához, tanuláshoz vagy szórakozáshoz, ezeket követi az asztali PC jelentősen lemaradva, 55%-kal. 

telenor_covid_nethasznalat

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Érdekes a válaszok aránya arra a kérdésre, hogy az netezők elsősorban milyen célra használják jelen helyzetben az internetet. Az Ipsos által elvégzett felmérés szerint a válaszadók 76%-a kapcsolattartásra használja most a netet, 70%-uk szórakozásra (ebbe nincs benne a streaming tartalomfogyasztás), 59%-uk otthoni munkára, és csak 36%-uk netezik otthoni tanulás céljából - fontos hozzátenni ugyanakkor, hogy a megkérdezettek köre nem terjedt ki a kötelező oktatásban részt vevő, 18 év alatti fiatalokra.

Az otthoni munkavégzés során a legtöbben (több mint 75%) emaileznek, de sokan (közel 67%) fájlokat töltenek le, illetve fel, vagy a neten böngésznek (közel 60%). A megkérdezettek harmada (37%) videó-meetingeket tart, és közel ilyen arányban (33%) vannak azok, akik rendszeresen chatelnek a kollégáikkal.

Az otthoni tanulás kapcsán megkérdezettek nagyjából harmada nyilatkozott úgy, hogy online tanuláshoz van szüksége az otthoni internetre, de a fiatal felnőttek (18-26 évesek) körében ez az arány majdnem 60%. A diákok több mint egyharmada akár négy, vagy több online platformot is használ az otthoni tanuláshoz - hívja fel a figyelmet a kutatás.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 11:22

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.