Szerző: Hlács Ferenc

2021. január 26. 10:59

Anonim csoportokkal váltaná ki a cookie-kat a Google

A cég FLoC kezdeményezésével biztonságosabb böngészést ígér, a hirdetők számára szinte azonos konverzió mellett.

Halad a Google 2019-ben bejelentett Privacy Sandbox kezdeményezése, már körvonalazódik, hogy a keresőóriás hogyan tervezi a harmadik féltől származó hirdetési cookie-k leváltását böngészőjében. A felhasználói adatokat védeni hivatott, Federated Learning of Cohorts, röviden FLoC néven felvázolt elképzeléssel a cég szerint mindenki jól jár: a felhasználók követése biztonságosabb lehet, miközben a hirdetők is szinte változatlan konverzióra számíthatnak.

Az említett Privacy Sandbox 2019 augusztusában rajtolt el, annak keretein belül pedig a Google a webes adatbiztonság, illetve a magánélet védelmének erősítését tűzte ki célul, különböző nyílt szabványok kidolgozásával. A cég szerint ugyanis a különböző böngészőkben alkalmazott megoldások, mint a felhasználókat követő cookie-k blokkolása, csak ideiglenesen orvosolják az adatvédelmi problémákat, miután olyan erősen kifogásolható módszerekre sarkallja a cégeket a hirdetések targetálásához, mint a különféle fingerprinting módszerek, amelyek kivédése is jóval összetettebb feladat. A Google ezért olyan, a teljes iparág által használatba vehető alternatív szabványok kidolgozásába fogott, amelyek a cookie-khoz hasonló teljesítményt nyújtanak a hirdetők számára, miközben a felhasználók adatait is tiszteletben tartják.

googill2

A Google tavaly januárban már arról beszélt, a Chrome-ból két éven belül kigyomlálná a harmadik felektől származó cookie-k támogatását - jelenleg tehát félidőnél járunk, a cég pedig kifejezetten optimista kilátásokkal vág bele az idei évbe, a napokban bejelentett, FLoC kezdeményezésnek hála. A megoldással a cég az önálló felhasználók követése helyett azokat érdeklődési köreik alapján nagyméretű csoportokba rendezné, ahogy kapcsolódó blogposztjában fogalmaz, elrejtve őket "a tömegben".

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A Google eddigi eredményei a FLoC kapcsán kifejezetten biztatók, a cég tesztjei alapján a hirdetők az egy elköltött dollárra vetített konverzió 95 százalékára számíthatnak az új megoldással, a hagyományos, cookie-kra alapuló hirdetésekhez képest. Az egyes eredmények a vállalat szerint a felhasználók csoportosításáért felelős klaszterezési algoritmus erősségétől függnek - illetve értelemszerűen attól, milyen típusú közönséget igyekszik megcélozni a hirdető. A Chrome-ban már idén márciusban megkezdődik a FloC nyilvános tesztelése, a második negyedévben pedig a hirdetőkkel közös tesztüzemet is elindítja a Google.

A Privacy Sanbox zászlaja alatt a Google a hirdetések konverziójának mérésére is dolgozik a privát szférát tiszteletben tartó megoldásokon. A vállalat jelenleg is tesztelés alatt álló API-jai az eszközökről begyűjtött adattípusok korlátozásával, illetve információs zaj hozzáadásával nehezítik meg az egyes felhasználók beazonosítását. Ahogy a cég a CNBC-nek elmondta, a tárgyalt megoldások csak a Privacy Sandbox fejlesztéseinek egy kis részét jelentik, a Google más lehetőségeket is vizsgál a cookie-k leváltására.

a címlapról

JUNKFEE

0

Félig mosolyoghat, félig sírhat az Apple szeme

2025. december 12. 13:00

A fellebbviteli bíróság szerint az Apple-nek joga van jutalékot felszámítani a külső linkeken keresztül végzett vásárlások után, de bizonyos korlátok között.