Szerző: Hlács Ferenc

2019. december 19. 13:17

Játékstreaming-szolgáltatót vesz a Facebook

A közösségi óriás a spanyol PlayGigát akvirálja, 70 millió euróért, későbbi terveiről azonban egyelőre hallgat.

Folytatja a bevásárlást a gaming piacon a Facebook: a közösségi óriás ezúttal a felhős játékszolgáltatást nyújtó, spanyol PlayGigát kebelezi be, a CincoDías értesülései szerint 70 millió euró körüli összegért. A Facebook hivatalosan is megerősítette az akvizíciót, részleteket viszont egyelőre egyik fél sem közölt a megállapodásról.

A 2013-ban alapított PlayGiga elsősorban játékstreaming technológiát fejleszt, a TechCrunch szerint többek között egy kifejezetten az 5G-s kapcsolatokra szánt streaming szolgáltatás létrehozásán dolgozik, több telkóval közösen. A vállalatnak emellett saját gaming-as-a-service platformja is van, amely az Intel Visual Cloud megoldására épít - ez utóbbi szintén a telkókat és hasonló szolgáltatókat célozza, akik játékstreaming szolgáltatás formájában értékesíthetik azt tovább ügyfeleiknek.

fbillll

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A PlayGiga jelenleg Olaszországban, Argentinában, Chilében és Spanyolországban működtet felhős játékszolgáltatásokat, ugyanakkor ahogy a Variety is kiemeli, már Svédországban, Ausztriában, Hollandiában és Guatemalában is megkezdte a tesztelést, illetve a Közel-Keleti terjeszkedés is ott van az ütemtervében. A cég szolgáltatásán keresztül több mint 300 cím játszható.

A játékstreamingben rejlő piaci potenciál az utóbbi időben több nagyvállalatot is elcsábított, elég a Google már elérhető Stadia szolgáltatására, vagy a Microsoft várhatóan jövőre rajtoló Project xCloud megoldására gondolni. Egyelőre korai lenne arról beszélni, hogy a Facebook is hasonló babérokra tör, a vállalat mindenesetre jó eséllyel vizsgálja a lehetőséget - és a PlayGiga játékkiadókkal ápolt kapcsolatai sem jönnek rosszul a cégnek. A spanyol csapat felvásárlása ismét megerősíti a vállalat gaming piacra vonatkozó ambícióit, a közösségi óriás legutóbb a népszerű VR cím, a Beat Saber fejlesztőjét, a Beat Gamest kebelezte be.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról