Szerző: Hlács Ferenc

2019. november 6. 12:00

Konzumer önvezető autók fejlesztésére köt partnerséget a Mobileye

Az Intel által felvásárolt cég a kínai NIO autógyártóval lép együttműködésre.

Hamarosan teljesen önvezető autókban bukkanhat fel az Intel szárnyai alatt működő Mobileye technológiája: a leány bejelentette, együttműködésre lép a kínai NIO autógyártóval, hogy közösen fejlesszenek mind a konzumer piacot célzó, mind pedig robottaxi szolgáltatásba szánt, magas szinten automatizált elektromos autókat.

A Mobileye-t az Intel 2017-ben vásárolta fel, mintegy 15,3 milliárd dollárért, azóta pedig az önvezető autós technológiákat fejlesztő cég a chipgyártó egyik leggyorsabban növekvő üzletága lett. A NIO-val közösen fejlesztett járművektől a vállalat 4-es szintű autonómiát ígér - az önvezető autós rendszereket a SAE (Society of Automotive Engineers) 0-val kezdődően hat csoportba sorolja, az első háromban az emberi sofőr, a második trióban pedig a jármű szenzorai figyelik a környezetet. A 0. kategória az automatizálás teljes hiányát jelenti, a vezetéssegítésként is emlegetett 1. szinten viszont már megjelennek sofőrsegítő funkciók, mint a sebességszabályozó vagy sávtartó rendszer. A 2. szint a részleges automatizálás ahol a rendszer a kormányzást és a sebességszabályozást is saját kézbe veszi bizonyos körülmények között, az emberi vezető folyamatos figyelme mellett.

intelmobileye

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A 3. kategória jelenti a feltételes automatizálást, ahol az autó már szinte minden vezetéshez kapcsolódó feladatot saját hatáskörben végez, a sofőrnek azonban készen kell állnia, hogy jelzésre át tudja venni a volánt. A Mobileye-NIO páross által is célba vett, magas szintű automatizációként is emlegetett 4. szinten is megmarad emberi átvételi kérelem lehetősége, ha azonban a sofőr erre nem reagál, az autó továbbra is képes megoldani a helyzetet. Végül az 5. szint a teljes automatizálás, mikor a kezelőszervek teljesen eltűnhetnek az autóból.

A 4. szintű önvezetéshez szükséges rendszert a Mobileye tervezi és a NIO gyártja majd, illetve integrálja konzumer járműveibe, továbbá az adott modell egy némileg módosított variánsát robottaxiként tervezi majd értékesíteni. Az autógyártó a járművekkel elsősorban Kína piacát célozza majd, de "más jelentős régiók" is ott vannak a célkeresztben - arról a páros egyelőre nem beszél, mikor gördülhetnek az utakra az együttműködésből megszületett első modellek.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról