Szerző: Habók Lilla

2019. október 22. 09:15

Újabb milliárdokat költ a Netflix eredeti tartalomra

Tovább növeli adósságát a Netflix annak érdekében, hogy bővítse eredeti tartalmainak listáját. Így lehet fenntartani a növekedést az egyre nagyobb konkurencia mellett a cég szerint.

Még 2 milliárd dollárt szán a Netflix saját tartalomra a közleménye szerint, amellyel még tovább növeli (szeptemberben 12,43 milliárd dolláron álló) adósságát, és ezzel együtt 2019-ben előreláthatólag összesen 15 milliárd dollárt költ tartalmakra. Még nem lehet pontosan tudni, hogy a pénzt a streaming cég tartalmak felvásárlására, gyártására, fejlesztésére vagy egyéb befektetésekre költi. A cél viszont mindenképpen az eredeti tartalmainak kiegészítése lesz, akár amerikai, akár az Egyesült Államokon kívüli sorozatokkal, filmekkel kapcsolatban.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Elég nagy nyomás nehezedik ugyanis mostanában a vállalatra a konkurensek miatt, hogy bővítse saját műsorlistáját. A legnagyobb kihívást valószínűleg a jövő hónapban érkező Disney+ jelenti, amely korábban pont a Netflix alól húzta ki tartalmait, hogy megteremtse saját streaming szolgáltatását. Ezáltal a Netflix elég nagy vetélytársat szerez a gyerekeknek és családoknak szóló filmek területén. Emelett az Apple TV+, az HBO Max és egyéb kisebb amerikai konkurensek is folyamatosan szorongatják a vallalat piaci pozícióját. Bár egy az egyben a vetélytársak nem tudnák elszippantani a streaming cég nézőközönségét, de a növekedést képesek lassítani.

Mindez abból is látható, hogy a bejelentés a múlt heti pénzügyi negyedéves jelentést követően érkezett, amelyben a vállalat a várakozásoknál szerényebb eredményekről számolt be. A harmadik pénzügyi negyedévben a várt 5,25 milliárd dolláros bevétel helyett 5,24 milliárd dollár érkezett. A csapást viszont inkább a helyi közönség lassulása jelentette, ugyanis a várt 802 ezer új előfizető helyett ezúttal csak 517 ezer érkezett. A nemzetközi terjeszkedés viszont pótolta az amerikai előfizetőszámot, mivel 6,3 millió új fizetős netflixező jött a 6,2 millió helyett - így a befektetők is pozitívan reagáltak a múlt heti eredményekre.

netflix_felhasznaloszam_201910

Hosszabb távon viszont a Netflix az eredeti tartalmak gyártásában látja a növekedés kulcsát, ezért nem is sajnálja a pénzt a befektetésre, még az adósságállomány növekedés ellenére sem. Reed Hastings vezérigazgató a pénzügyi negyedéves jelentés kapcsán tartott elemzői konferenciahíváson is kifejtette, hogy nem fél merész lépéseket tenni, ha a várható üzleti haszon is elég magas. Bár a Netflix-vezér is elismerte, hogy nem minden üzleti kísérlet kifizetődő, de a hatalmas előfizetői bázis megenged némi kísérletezést a projektekkel. Hastings a beszámolóban hozzátette, hogy az online videós szolgáltatátsok még mindig inkább a hagyományos televízióműsorokkal versenyeznek, nem pedig egymással. Ennek ellenére biztosan nem véletlen, hogy a Netflix pont a a Disney+ megjelenése előtt döntött úgy, hogy újabb milliárd dollárokat fektet a saját tartalmakba, és jövőre még tovább szeretné növelni a befektetést.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról