Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
AI és DevOps meetuppal folytatjuk a szezont! Május 22-23-án ismét lesz HWSW free! az Ankertben.

Gmailbe is érkezik az AMP formátum

Habók Lilla, 2018. február 14. 12:24

Tovább kísérletezik a Google az AMP formátummal. Már nem csak a gyorsan betöltődő mobiloldalakat akarja terjeszteni, hanem a Gmailben is megjelenne. Sőt, a keresőben Stories formában is.

Bejelentette a Google, hogy a fejlesztők a Gmail Developer Preview programon keresztül kipróbálhatják az AMP for Email szolgáltatást is, amellyel a Gmailbe érkező céges leveleket lehet interaktívabbá tenni. Az Accelerated Mobile Pages vagyis röviden AMP a Google 2015 óta ismert webes megoldása a mobiloldalak gyorsabb betöltődéséhez, de az eddig ismert formáján kívül most a vállalat az amszterdami AMP Conf 2018 rendezvényen több új lehetőséget is felvillantott, köztük az emailes támogatást.

Mint a Google a közleményben írja, a felhasználók az idejük jelentős részét az emailekkel töltik, minden nap 270 milliárd üzenetet küldenek, amelyek közt a személyes beszélgetéseken kívül megjelennek a hivatalos, kiadóktól érkező üzenetek is. A vállalat leginkább ezeket a céges emaileket szeretné interaktívabbá tenni, hogy a felhasználók ne navigáljanak el a linkeken keresztül külső oldalakra, hanem lehetőség szerint mindent a leveleken belül oldjanak meg, egy rendezvényre jelentkezéstől kezdve egy kérdőív kitöltésén át egy szállodai szoba lefoglalásáig.

Egyelőre három partner csatlakozott, hogy bemutassa a gmailes AMP lehetőségeit. A Booking.com levelében a különböző szállodai ajánlatok között lehet navigálni, a Doodle-ön keresztül be lehet jelölni egy eseménynél a felhasználó számára megfelelő időpontokat. A Pinteresten pedig nem csak böngészni lehet a képek közt, hanem a képeket is lehet menteni különböző albumokba.

amp_google_pinterest

A jelenleginél nyilvánvalóan tovább mutat a formátum, feltéve ha a cégek nyitottak lesznek a fejlesztésre, amiről még nem lehet biztosan tudni, hogy sikeres lesz. Ugyanez igaz az idei AMP Conf másik nagy bejelentésére, a keresőben megjelenő Snapchathez és Instagramhoz hasonló Stories formátumú bejegyzésekre. A kiadóknak ebben az esetben sincs konkrét eszközkészlet a kezükben a sztorik megjelenítéséhez, hanem saját fejlesztéssel kell azt megoldaniuk. Arról nem is beszélve, hogy ez külön tartalomkészítést is igényel a cégektől, mivel a Stories elemei teljesen különálló tartalmak a weboldaltól.

A gmailes AMP esetében érthetők azok az előnyök, hogy a felhasználók számára egyszerűbb a kezelés, és valószínűleg kevesebben morzsolódnának le, ha egy tevékenységet az email törzsében is elvégezhetnek, mintha új oldalt kell megnyitniuk. Ugyanakkor a TechCrunch szerint az email olyan szükséges rossz a felhasználók életében, amivel nem szeretnének még több időt tölteni és amúgy is inkább a statikus üzenetekhez szoktak az emailben megjelenített "alkalmazások" helyett, ezért érthetetlen a Google ötlete.

Továbbá a kiadóknak potenciális veszélyt jelent, hogy csökken a saját oldalon látogatószám, és nehezebben tudják rábírni a felhasználókat is, hogy minél tovább az oldalon maradjanak újabb tartalmak felfedezése miatt. Ez a szállásfoglalás vagy közös időpontválasztás esetében nem jelent annyira nagy veszélyt, de a Pinteresthez hasonló közösségi oldalak szempontjából egy mérlegelendő kérdés. Az AMP for Email GitHubon itt található és itt lehet feliratkozni az új szolgáltatás Gmail Developer Prview programjába.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Ismerd meg az ingatlan szakmát, leendő ügyfeleidet május 30-án, az első hazai ingatlan digitalizációs konferencián!