Microsoft: így néz ki a kollaborációs eszközök stratégiája
A Microsoft üzleti kommunikációs és kollaborációs eszközpalettája a Skype for Business helyett a Teams felé tolódó hangsúllyal is széles marad. Egy ábrán szemlélteti a vállalat a kapcsolódó stratégiát.
Megpróbálta tisztázni a Microsoft irodai kollaborációs eszközeinek stratégiáját Ron Markezich, az Office 365 marketingigazgatója az Ignite konferencián - írja a ZDNet. Bár a tegnapi bejelentésből kiderült, hogy a Skype for Business helyett a Teams veszi át a fő kommunikációs csatorna szerepét, de emellett megjelenik még a SharePoint, a Yammer, az Outlook, az Office 365 Groups és a OneDrive for Business is a kínálatban. Ezeknek funkciói pedig több helyen átfedésben vannak, és tulajdonképpen egymásnak teremtenek konkurenciát.
A helyzet tisztázására a Microsoft egy ábrát készített, amelyen vázolja a termékek közötti összefüggéseket és különbségeket. A stratégia szerint a középpontban a SharePoint helyzkedik el a fájl-, oldal- és tartalomkezelési funkciókkal. Jelenleg 300 ezer szervezet használja a rendszert az Ignite egyik szekcióján elhangzott információ szerint, és ebből 50 ezer új tag május óta érkezett. A SharePoint legközelebbi frissítései közé fog tartozni a Teams integráció, egy új SharePoint Administration Center UX és az intranetes oldalak közötti navigációt megkönnyítő SharePoint Hub.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
A különböző kommunikációs csatornák az ábra alapján tehát a SharePoint köré épülnek. A központi üzleti kapcsolattartó eszköznek kinevezett Teams valójában a cég szándékai szerint a belső egyeztetésre szolgál az egy projekten dolgozó kollégák közt. Ezzel ellentétben a Yammert akkor érdemes megnyitni, ha nem a projekttel összefüggő tartalomról van szó, hanem a szervezeten belül akárkivel szeretne kommunikálni az irodai munkatárs - ezentúl pedig a legfontosabb és legújabb bejegyzések SharePointon is kiemelhetőek. Az email pedig ezek mellett a célzott kommunikációra szolgál, vélhetően egy-egy üzenet elküldésére, és nem egy hosszabb és több szereplős beszélgetésre. Az egész rendszert pedig az Office 365 csoportok fogják össze, amelyek az alkalmazásokon átívelő tagságok platformjaként jelennek meg.
Ugyan a dokumentumok tárolását és közös szerkesztését támogató OneDrive for Business a stratégiát vázoló ábra nem tünteti fel külön, de a kollaborációs megoldások között említhető, amellyel szinkronizálhatóak a SharePoint fájlok, és az elkészült dokumentumok a kommunikáció részét képezhetik. A OneDrive szintén jelentős frissítést kapott az Ignite bejelentései szerint - erről itt írtunk bővebben. Így például a szolgáltatás több mint 270 fájltípus előnézeti képét meg tudja nyitni a Visiótól a .zip fájlokig - a kezelésére szolgáló alkalmazás telepítése nélkül.
Az ábra csak részben segíti az eligazodást, hogy mikor melyik microsoftos funkciót érdemes igénybe venni, hiszen a SharePoint oldalakon is tudnak a csoportok kommunikálni, de a Teamsen is létrehozhatnak a projekttől független chates csoportokat, ahogy a Yammer is a közösségi munka egyik eszközeként népszerűsíti a szolgáltatást. Összességében tehát a stratégia jelenleg inkább iránymutatásnak tekinthető, amellyel a vállalat segít rendet teremteni a saját szolgáltatásai közt kialakult káoszban.