Szerző: HIRDETÉS

2016. november 6. 16:50

Itthon is hódítanak a felhőalapú alközpontok

Magyarországon is egyre több kis- közepes- és nagyvállalat látja be, hogy felhőalapú VoIP-szolgáltatások használata már akár középtávon jelentős költségcsökkentést eredményezhet, emellett a vállalati telefonrendszerek külső menedzsmentjével kapcsolatos aggályok is lassan szűnni látszanak.

Noha a nyugat-európai tendenciákhoz képest némi lemaradás tapasztalható, Magyarországon is egyre népszerűbbek a felhőalapú menedzselt VoIP-szolgáltatások. Piaci becslések szerint hazánkban a telekommunikációs szektor egyik legifjabb ágazatának számító IP-telefónia ma mintegy 2,5 milliárd forintos éves előfizetői árbevételt produkál, az összeg pedig dinamikusan növekszik. A szegmens egyik legfőbb katalizátora az előfizetői és a szolgáltatói oldalon egyaránt megjelenő költségcsökkentés.

A kis- közép- és nagyvállalatok részéről az egyik legkézenfekvőbb igény a mára elavulttá vált, rugalmatlanul bővíthető saját alközpontok kiváltása. A rugalmasan skálázható felhőalapú rendszerek mellett szólnak a különböző hozzáadott-érték szolgáltatások is, melyek közül a legnépszerűbbek közé tartoznak a webes menedzsment-funkciók, valamint az ügyfélszolgálatok munkáját segítő modulok. A körültekintően megvalósított menedzselt szolgáltatások nem utolsósorban a biztonság-menedzsmentet is könnyebbé teszik, legyen szó a készülékeken futó szoftverek frissítéséről, a biztonságos szerverparkok használatáról vagy éppen az állandó szolgáltatói felügyeletről.

Főként nagyvállalatoknál, illetve multinacionális cégek leányvállalatainál megjelenő fejlesztési igény a VoIP rendszerek összekapcsolása más vállalati alkalmazásokkal: "Leggyakrabban CRM és vállalatirányítási rendszereket kell az IP-telefon rendszerrel összekapcsolni. Ezek mellett, teret nyernek a kollaborációs megoldások és a „unified communication” (UC) is. Itt elsősorban a sokszereplős és sok helyszínes vállalati belső folyamatok támogatására kell a különböző hang, levelezés, videokonferencia, dokumentum-megosztási megoldásokat egyetlen rendszerbe integrálni és megfelelő folyamattámogatással kiegészíteni" - mondta el Beliczay András, az Opennetworks ügyvezetője.

Az IP-alapú telekommunikációs megoldások ugyanakkor felépítésükből eredően főként a KKV szektor számára biztosíthatnak versenyelőnyt. A tapasztalatok és visszajelzések szerint jellemzően a 2-20 főt foglalkoztató cégek esetén nyerhetnek teret leginkább a költséghatékony működést elősegítő telekommunikációs megoldások, ezeknek a cégeknek olykor még a végberendezések beszerzése, megfinanszírozása is kihívást jelenthet. Erre lehet megoldás a különféle bérleti konstrukciók biztosítása, melyek keretében a kisebb cégek gyakorlatilag jelképes összegért cserébe használhatnak VoIP telefonkészülékeket.

[A Opennetworks Kft. megbízásából készített anyag.]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról