Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Már elérhető a Google VR fejlesztői platformja

Hlács Ferenc, 2016. szeptember 23. 16:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Elhullatta a béta címkét a Google VR SDK, a fejlesztők végre ostrom alá vehetik az androidos Daydream virtuálisvalóság-platformot.

Elérhetővé tette Daydream nevű VR fejlesztői platformját a Google. A csomagot a keresőóriás még májusban tartott Google I/O konferenciáján leplezte le, az kifejezetten az androidos okostelefonokra építő VR szemüvegekhez való tartalomfejlesztést hivatott megkönnyíteni. A megoldásból persze túlnyomórészt nem a jelenleg piacon lévő készülékek profitálnak majd, sokkal inkább a megjelenés előtt álló, új generációs, "Daydream-képes" modellek - utóbbiaknak amellett, hogy Andorid 7.0-ra van szükségük egy sor hardveres, teljesítménybeli követelménynek is meg kell felelniük.

A vállalat által frissen bejelentett Google VR SDK első stabil, immár béta címke nélküli verziója, a leggyakoribb feladatok leegyszerűsítése mellett olyan funkciókat is támogat, mint az integrált aszinkron újravetítés, a magas minőségű térhangzás, illetve az ugyancsak nyáron leleplezett, kifejezetten a platformhoz szánt Daydream kontroller kezelése.

A Google az SDK létrehozásához a Unityvel és az Unreallel is együttműködésre lépett. Előbbivel a vállalat natív Daydream integrációt ígér, azaz a Unity VR renderelést célzó optimalizációit a fejlesztők teljes mértékben kihasználhatják, de többek között a fejmozgás követése és deep linking sem maradt ki a csomagból. Az Unreal Engine 4 natív támogatásának hála az UE4-gyel dolgozó fejlesztőknek is adott a dedikált kontroller támogatása, szintén egy sor optimalizáció mellett. Az új SDK-t az érdeklődők a keresőóriás Daydream fejlesztői oldaláról szabadon letölthetik, azon továbbá a Unityre és Unrealre építő megoldások használatához szükséges dokumentációt és példaalkalmazásokat is megtalálhatják.

Noha a Google fejlesztői konferenciáján bemutatott referencia VR-szemüveg és kontroller még nem érhető el, a fejlesztők egy otthon elkészítehtő, "DIY fejlesztői csomag" segítségével már elkezdhetik a tesztelést. Utóbbihoz egy akár kartonból összerakott Cardboard VR-szemüvegkeretre, egy abban elhelyezett Nexus 6P-re, illetve egy második, legalább KitKatet futtató androidos okostelefonra lesz szükség, utóbbi szolgál kontrollerként.

A keresőóriás az SDK-val párhuzamosan a VR tartalomgyártás felpörgetését célzó DAP (Daydream Access Program) kezdeményezését is útnak indította. A programban a cég szorosan együtt dolgozik a jelentkező fejlesztőkkel és az arra érdemesnek ítélt alkalmazásokat az elsők között teszi elérhetővé az androidos VR platformon.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.