Szerző: Hlács Ferenc

2016. július 26. 11:20

Önvezető autókat fejlesztő leánycéget hoz létre az Audi

SDS Company néven kifejezetten az önvezető autós technológiák fejlesztésére hoz létre az Audi. A vállalat az elektromos autók terén is rákapcsol, próbálva feledtetni a tavalyi károsanyag-kibocsátási botrányt.

Komolyabb erőforrásokat fordít az önvezető autós technológiákra a Volkswagen Group szárnyai alatt működő Audi: a vállalat vezérigazgatója Rupert Stadler úgy nyilatkozott, hogy a cég a jövőben az önvezető modellek mellett az elektromos járművekre, illetve az autókhoz kapcsolódó különböző digitális szolgáltatásokra is nagyobb hangsúlyt fektet.

A vállalat a Volkswagen Group körül tavaly kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány után érthető módon igyekszik új, látványosan környezetbarát irányba mutató stratégiaváltást eszközölni. Stadler szerint a 2020-ig három új, teljesen elektromos hajtású Audi modell piacra dobása is tervben van, a cég kínálata pedig a jövőben az A-szegmensbe tartozó, kisméretű elektromos autókkal is tovább bővül majd.

De az önvezető járművek fejlesztésére is komoly fókusz kerül, az Audi erre a célra egy külön leányvállalatot hoz létre SDS Company néven. Az új cég célja egy városi jármű kifejlesztése, amely egyáltalán nem igényel - sőt nem is tesz lehetővé - emberi vezetést. Ahogy Stadler fogalmaz, egy olyan "robotautóról" van szó, amelyben nincs szükség kormányra vagy pedálokra. A kezdeményezéshez az Audi egyébként jelenleg is keres olyan érdeklődő fejlesztőpartnereket, akik segíthetnek a technológia tökéletesítésében.

Alapozó Go fejlesztői képzést indítunk (x)

November 9-én 10 alkalmas, 30 órás, online formátumú Go képzést indít a HWSW.

Alapozó Go fejlesztői képzést indítunk (x) November 9-én 10 alkalmas, 30 órás, online formátumú Go képzést indít a HWSW.

Hogy az új fejlesztésekhez erőforrásokat szabadítson fel, a vállalat termékpalettájának megritkítására készül, több területen egyszerűsítve a kínálatot, egyes modelleket teljesen kivezetve. A vezérigazgató szerint a cégen belül már megvitatták például az Audi A3 kétajtós változatának nyugdíjazását, mely lépéssel a vállalat "alig veszítene ügyfeleket" - a felszabadult pénznek pedig jobb helye lenne az új modellek, illetve a fentiekhez hasonló kezdeményezések mögött. A cég emellett - ahogy azt egy az Audihoz közel álló forrás a Reutersnek nyilatkozva elmondta - a spórolás érdekében a külső fejlesztési szolgáltatók felé irányuló megrendeléseket is korlátozná.

Stadler mindezek mellett az üzemanyagcellás járműveket is megemlítette, azokat pedig "elengedhetetlennek" nevezve - noha részletesebben nem tért ki a témára. Ahogy a Reuters rámutat, a vállalat vezető fejlesztője, Stefan Knirsch egy interjúban a Stuttgarter Zeitungnak néhány napja elmondta, töltőállomások, illetve megfelelő infrastruktúra híján 2020-ig biztos nem dob piacra hasonló autót a cég. Pontos dátumot egyelőre az Audi logóját viselő önvezető járművek kapcsán sem tudni, ha azonban a cég lépést akar tartani olyan, a területen már jó ideje aktív kutatás-fejlesztést végző versenytársakkal mint a Volvo vagy a Tesla, akkor az SDS Companyhoz komolyabb fejlesztési kapacitást kell majd átcsoportosítania.

A HackerRank 2020-as, 116.000 fejlesztő válaszaiból készült kutatása szerint a legtöbbjük a Go-t szeretné megtanulni következőleg, amely eredménynek az okait most ebben a cikkben szedtük össze.

a címlapról