Szerző: Hlács Ferenc

2016. július 26. 11:20

Önvezető autókat fejlesztő leánycéget hoz létre az Audi

SDS Company néven kifejezetten az önvezető autós technológiák fejlesztésére hoz létre az Audi. A vállalat az elektromos autók terén is rákapcsol, próbálva feledtetni a tavalyi károsanyag-kibocsátási botrányt.

Komolyabb erőforrásokat fordít az önvezető autós technológiákra a Volkswagen Group szárnyai alatt működő Audi: a vállalat vezérigazgatója Rupert Stadler úgy nyilatkozott, hogy a cég a jövőben az önvezető modellek mellett az elektromos járművekre, illetve az autókhoz kapcsolódó különböző digitális szolgáltatásokra is nagyobb hangsúlyt fektet.

A vállalat a Volkswagen Group körül tavaly kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány után érthető módon igyekszik új, látványosan környezetbarát irányba mutató stratégiaváltást eszközölni. Stadler szerint a 2020-ig három új, teljesen elektromos hajtású Audi modell piacra dobása is tervben van, a cég kínálata pedig a jövőben az A-szegmensbe tartozó, kisméretű elektromos autókkal is tovább bővül majd.

De az önvezető járművek fejlesztésére is komoly fókusz kerül, az Audi erre a célra egy külön leányvállalatot hoz létre SDS Company néven. Az új cég célja egy városi jármű kifejlesztése, amely egyáltalán nem igényel - sőt nem is tesz lehetővé - emberi vezetést. Ahogy Stadler fogalmaz, egy olyan "robotautóról" van szó, amelyben nincs szükség kormányra vagy pedálokra. A kezdeményezéshez az Audi egyébként jelenleg is keres olyan érdeklődő fejlesztőpartnereket, akik segíthetnek a technológia tökéletesítésében.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Hogy az új fejlesztésekhez erőforrásokat szabadítson fel, a vállalat termékpalettájának megritkítására készül, több területen egyszerűsítve a kínálatot, egyes modelleket teljesen kivezetve. A vezérigazgató szerint a cégen belül már megvitatták például az Audi A3 kétajtós változatának nyugdíjazását, mely lépéssel a vállalat "alig veszítene ügyfeleket" - a felszabadult pénznek pedig jobb helye lenne az új modellek, illetve a fentiekhez hasonló kezdeményezések mögött. A cég emellett - ahogy azt egy az Audihoz közel álló forrás a Reutersnek nyilatkozva elmondta - a spórolás érdekében a külső fejlesztési szolgáltatók felé irányuló megrendeléseket is korlátozná.

Stadler mindezek mellett az üzemanyagcellás járműveket is megemlítette, azokat pedig "elengedhetetlennek" nevezve - noha részletesebben nem tért ki a témára. Ahogy a Reuters rámutat, a vállalat vezető fejlesztője, Stefan Knirsch egy interjúban a Stuttgarter Zeitungnak néhány napja elmondta, töltőállomások, illetve megfelelő infrastruktúra híján 2020-ig biztos nem dob piacra hasonló autót a cég. Pontos dátumot egyelőre az Audi logóját viselő önvezető járművek kapcsán sem tudni, ha azonban a cég lépést akar tartani olyan, a területen már jó ideje aktív kutatás-fejlesztést végző versenytársakkal mint a Volvo vagy a Tesla, akkor az SDS Companyhoz komolyabb fejlesztési kapacitást kell majd átcsoportosítania.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról