Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 13. 15:27

26 milliárdért viszi a Microsoft a LinkedInt

A készpénzállományt leszámítva mintegy 23 milliárd dollárért veszi meg a LinkedInt a Microsoft. A cég történetének legnagyobb felvásárlása még 2016-ban lezárulhat.

Felvásárolja a LinkedInt a Microsoft - jelentette be néhány perccel ezelőtt a redmondi szoftverház. A tranzakció értéke mintegy 26,2 milliárd dollár, ezt készpénzben egyenlíti ki a Microsoft, a LinkedIn mintegy 3,1 milliárdos készpénzállományát leszámítva is 23 milliárdos nettó tranzakciós értékről van szó.

A 2002-ben alapított LinkedIn a legutolsó negyedévben 861 millió dolláros bevételt generált, ami 35 százalékos növekedés az egy évvel azelőtti értékhez képest. A gyorsan növekvő bevétel mellett azonban a nettó eredmény egy ideje negatívba fordult, és az utolsó negyedévben is 46 milliós mínuszt mutatott fel a cég. A rendszeresen aktív felhasználói bázis sem óriási (más népszerű közösségi oldalakhoz képest), a cég saját adatai szerint a havi aktív felhasználók száma 106 millió, ami a 433 millió regisztrált felhasználóhoz képest nagyon alacsony adat - eufemisztikusan "van benne potenciál a növekedésre". Így az egy felhasználóra jutó nettó akvizíciós költség 216 dollár, ami elképesztően magasnak számít egy online szolgáltatás esetében. A Facebook a WhatsApp esetében 35,6 dollárt, az Instagram esetében 28,6 dollárt fizetett – ellenpélda a Yahoo, amely a GeoCities felhasználóiért 830 dollárt adott még 1999-ben, a dotkom-lufi során.

A Microsoft várakozásai szerint a LinkedIn várhatóan a 2018 közepén kezdődő pénzügyi évben (FY2019) lesz újra nyereséges, vagyis "mindössze" két éven belül. A LinkedIn a Microsoft részeként egyébként egyelőre egészen függetlenül, külön divízió formájában működik majd, megőrzi jelenlegi márkáját és belső kultúráját is - ígéri a Microsoft.

Fel, fel a felhőbe

A LinkedIn értékét emeli, hogy egészen egyedi szolgáltatássá vált az online térben, a Facebook mellett megtalálta azt a területet (a szakmai hálózatokat), ahol labdába tud rúgni. A cég hírnevét ugyan megtépázta több, a felhasználókkal szemben ellenséges lépés (a letilthatatlan levéláradattól a nehezen használható weboldalig), de megszerzett pozícióját ez sem tudta egyelőre kikezdeni, szakmai hálózatokat tekintve a LinkedInnek nincs kihívója.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A felvásárlás jól mutatja a Microsoft új törekvését, miszerint a hagyományos platformszállító szerepet szeretné felcserélni egy kombinált platformok+szolgáltatások szerepre, kimondottan a B2B szegmensre összpontosítva. Ennek szerves része lehet a humánerőforrás-menedzsmentben különleges szerepet betöltő LinkedIn, amely egyébként (az Office 365 felhős részéhez hasonlóan) saját maga is válhat még szolgáltatássá, amely beépül különböző vállalati munkamenetekbe, nyílt API-kon keresztül pedig fejlesztők építhetnek rá saját alkalmazásokat.

Legalábbis ez az ideális forgatókönyv. A kevésbé ideális szerint a LinkedIn ugyanoda jut majd a Microsoft részeként, ahová a Skype, a Yammer, a Nokia vagy az aQuantive került - a megváltozott tulajdonosi prioritások miatt a süllyesztőbe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról