Olcsóbb lesz a PlayStation VR
Olcsóbb lesz a Sony virtuális valósághoz tervezett konzolos szemüvege mint arra sokan számítottak. Bár a PlayStation VR csomagja bizonyos kiegészítőket nem tartalmaz, a rendszer összköltsége még így is jóval alacsonyabb lehet mint az Oculus Rift vagy a HTC Vive esetében.
Szinte minden részletet elárult októberben piacra kerülő PlayStation VR szemüvegéről a Sony. A japán vállalat a Game Developers Conference-en (GDC) ismertette termékének részleteit, a csomag tartalmát, illetve annak árát. Bár a megjelenés még odébb van, annyi jelenleg biztosnak tűnik, hogy a Sony megoldása a közvetlen konkurens Oculus Rift és HTC Vive szemüvegeknél olcsóbban kerül piacra.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A szinte pontosan két évvel ezelőtt Project Morpheus név alatt indult projekt egyes technikai részletei már nem számítanak újdonságnak. A kijelző szerepét egy 5,7 hüvelykes Full HD (1920x1080) felbontású OLED panel tölti be, ami egy szemre levetítve 960×1080 pixelt jelent. Mindez a közvetlen konkurens Oculus és HTC termékekhez mérten hajszálnyival kisebb felbontást takar, hisz ezek 2160x1200-as (szemenként 1080x1200) felbontású panellel érkeznek.
Képfrissítés tekintetében viszont már a PlayStation VR oldalára billen a mérleg, míg a Sony megoldása maximum 120 hertzes frissítést kínál, addig a már említett két konkurens megjelenítője 90 hertzen frissít. A japán cég emellett a kijelző pozitívumaként emeli ki, hogy az alkalmazott OLED kijelző mindegyik pixele három alpixelt (piros, zöld kék) tartalmaz, tehát nem a hírhedt PenTile szubpixel-elrendezést használja. A látószög 100 fokos, a játékos mozgása, illetve annak megjelenítése közti késleltetés pedig kevesebb mint 18 milliszekundum lesz.
A PlayStation VR háromtengelyes giroszkópot és gyorsulásmérő is magában foglal. A készülék pontos tömegét sajnos továbbra is homály fedi, ugyanakkor a Sony megoldása az egyedi kialakításnak köszönhetően nem a pofacsontra vagy az orra nehezedik, a súly a homlokon, illetve a fej tetején oszlik el, ami az ígéret szerint kényelmes(ebb) viseletet eredményez.
A szemüvegen túl több kiegészítőt is tartalmaz a csomag, melyek használata elengedhetetlen a rendszer tökéletes működéséhez. A szemüveget egy ez eddig ismeretlen processzorral szerelt külső egységhez kell csatlakoztatni, mely nem hivatalos információk szerint a térhatású hangfeldolgozás mellett a több képernyős megjelenítésért is felel. Utóbbi segítségével például egy időben lehet játszani és filmet nézni a PlayStation 4-en, vagy akár a szemüveg képernyőjén történő események is tükrözhetőek egy külső megjelenítőre, nem utolsó sorban pedig az összes játékot képes cinematic módban megjeleníteni, ami egy 225 hüvelykes virtuális kijelzőt takar.
A konzol dizájnjára hajazó 365 grammos dobozkán három HDMI, egy sztereó jack, valamint egy USB aljzat kapott helyet, amiket egy PS4 AUX port egészít ki, a szemüveget utóbbihoz, valamint egy HDMI porthoz kell csatlakoztatni, a mellékelt fülhallgató pedig a szabványos jack aljzathoz illeszkedik. A játékok irányításához használható lesz a Dual Shock 4 kontroller és a PlayStation Move kontrollerpálca is. A csomag szoftvereket is tartalmaz, a Playroom VR összesen hat darab játékot takar, amolyan ízelítőként a virtuális valóságba. A Sony állítása szerint jelenleg 160 különböző, a PlayStation VR képességeit kiaknázó játék van készülőben, melyekből 50 darab még az idén megjelenik.
Mindezért cserébe 400 dollárt, illetve ugyanennyi eurót kér majd a Sony, ami 200 dollárral kevesebb az Oculus, négyszázzal pedig a HTC Vive áránál. Mindez elsőre igen kedvezően hangzik, ugyanakkor a megfelelő élményért a PlayStation VR mellé még szükség lehet a nagyjából 50 dollár körüli PlayStation Camera kiegészítőre, valamint a már említett PlayStation Move kontrollerekre, amiből egy pár nagyjából 60 dolláros költséget jelent. Mindez összesen valamivel 500 dollár fölé emeli a teljes költséget, ami még mindig kedvezőbb a konkurensek hasonló megoldásainál. Amennyiben ehhez még hozzávesszük a PlayStation 4 alapgép 350 dolláros árát is, úgy egy relatíve kedvező árú csomagot kapunk, hisz az Oculus és a HTC drágább szemüvegeihez egy nagyjából 1000 dollár körüli PC szükséges.