Szerző: Hlács Ferenc

2016. február 4. 11:28

Három nap után végezte ki az Adblock Fastet a Google

Törölte az Adblock Fastet a Play Store alkalmazásboltjából a Google. A Samsung androidos böngészőjéhez letölthető hirdetésblokkoló ellen a cég viszonylag gyorsan lépett, a később érkező ugyancsak a koreai gyártó szoftverét célzó reklámszűrők viszont maradtak a Play Store-ban - egyelőre.

Nem volt hosszú életű az első, a Samsung böngészőjét célzó első androidos hirdetésblokkoló: az Adblock Fast alig három napot élt meg a Google alkalmazásboltjában. A keresőóriás a The Verge-nek megerősítette, hogy törölte az appot a Play Store-ból, méghozzá a Fejlesztői Terjesztési Megállapodás (Developer Distribution Agreement) megsértése miatt.

Néhány nappal ezelőtt számoltunk be róla, hogy a Samsung egy hirdetésszűrő API-t adott ki saját androidos böngészőjéhez, amellyel a fejlesztők ahhoz különböző reklámblokkolókat hozhatnak létre. Az első ilyen az Adblock Fast volt, amelyet Rocketship Apps nevű fejlesztőcége a Samsunggal együttműködve gyakorlatilag a koreai gyártó bejelentésével egyidőben tett elérhetővé a Google alkalmazásboltjában, úgy látszik azonban a nagyvállalattal kötött partnerség nem volt elég ahhoz, hogy a keresőóriást jobb belátásra bírja.

A vállalat egész pontosan a fentebb említett Fejlesztői Terjesztési Megállapodás 4.4-es szekciójának megsértéséért penderítette ki az Adblock Fastet online boltjából. A szegmens azokat a tevékenységeket tiltja, amelyek zavarják, megszakítják vagy károsítják valamely harmadik fél eszközeit, szervereit, hálózatait vagy más tulajdonát, szolgáltatását. A Rocketship Appsnek küldött levelében a Google arra figyelmezteti a céget, ha a későbbiekben más alkalmazásaiban is előfordulnak szabálytalanságok, az további retorziókkal járhat, noha ennél pontosabban nem fejtette ki az esetleges következményeket.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Bár a cég az Adblock Fast ellen tempósan fellépett, a Play Store-ba néhány óra különbséggel felkerült, ugyancsak a Samsung Internet névre hallgató böngészőjéhez készült Crystal hirdetésszűrőt valamiért nem bántotta, az jelen cikk keletkezésekor gond nélkül letölthető az online boltból. Az iOS 9-en is az elsők között megjelent reklámblokkoló látszólag ugyanazt a funkcionalitást kínálja mint a Rocketship Apps terméke, a fejlesztők az app Play Store oldalán a telepítést követően gyorsabb és kevesebb adatforgalommal járó böngészést ígérnek.

Előző kapcsolódó cikkünk megjelenése óta továbbá az asztali reklámblokkoló-veterán, az Eyeo által fejlesztett Adblock Plus (ABP) a Samsung böngészőjéhez készített változata is felkerült a Google alkalmazásboltjába, amelyet a vállalat a Crystalhoz hasonlóan érintetlenül hagyott. Az Eyeo emellett önálló, hirdetésblokkolóval felszerelt böngészőjével, az Adblock Browserrel már tavaly ősz óta jelen van a Play Store-ban.

Akinek az adblock a kalózkodás

A keresőóriás álláspontja tehát egyelőre meglehetősen inkonzisztens a reklámblokkolók kapcsán mobilos platformján. A hasonló alkalmazások sokasodásával ugyanakkor a vállalat kénytelen lesz egyértelmű állásfoglalást - és gyakorlatot - kialakítani a témában, valószínűleg ugyanis a következő hetekben és a későbbiekben is érkeznek még hasonló szoftverek a Samsung böngészőjéhez, illetve jó eséllyel az Adblock Broswerhez hasonló, önálló appokra is számíthatunk még.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról